15:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 - 13:08
کد خبر: 14014
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش‌:

کرونا موجب فراموشی نیازمندان نشود

در آستانه عید نوروز مردم فهیم و همیشه در صحنه ارومیه باز هم می‌توانند با حمایت‌های خود التیام دردهای نیازمندان باشند که امسال امید است بیماری کرونا موجب فراموشی نیازمندان نباشد.
کرونا موجب فراموشی نیازمندان نشود

عزیزسهندی،مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش‌ نیوز, اظهار کرد: در پی شیوع بیماری کرونا هفته احسان و نیکوکاری تا 25 اسفندماه سال جاری تمدید شد براین اساس مردم می‌توانند با حمایت‌های خود در این اقدام خیرخوانه به همنوعان خود کمک کنند
وی افزود: امسال بخاطر شیوع کرونا با شعار شکرانه سلامت فعالت کردیم و شیوع  کرونا متاسفانه تمامی مراسمات را تحت تاثیر قرارداد و برنامه‌هایی اعم از زنگ نیکو کاری در مدارس، برنامه مصلا وبسیاری دیگر از مراسم‌ها که می‌توانست مشارکت بالای مردم را به همراه داشته باشد لغو گردید.
عزیز سهندی با اشاره به پایگاه‌های جمع آوری کمک‌هی مردمی ادامه می‌دهد: در حال حاضر 21 پایگاه در میادین اصلی شهر فعال است و 22 دفتر فعال می‌شود که مردم در صورت تمایل می‌توانند حضوری مراجعه نمایند و همچنین 160 مرکز نیکوکاری نیز در این زمینه فعالیت دارند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی  بیان کرد: بخاطر شیوع کرونا مردم میتوانند بصورت غیر حضوری کمک های خود را انجام دهند و امیدواریم بیماری کرونا باعث فراموشی نیازمندان نباشد .
وی اضافه کرد: مردم با ورود کد دستوری *8877*1# می‌توانند ازطریق تلفن همراه خود کمک های نقدی‌شان را پرداخت کنند  و از این طریق از هم استانی و همشهری خود حمایت نمایند، بطوری که یک شهروند تکابی می‌تواند به نیازمند شهر خود کمک کند.
سهندی با اشاره به روش‌های دیگر کمک رسانی گفت: مردم در صورتی که تلفن همراه در دسترس نباشد و با تلفن ثابت بخواهند کمک کنند، باشماره گیری 096887 می‌توانند این اقدام را انجام دهند و مشارکت کنند و همچنین شماره کارت مجازی 9979000012326037 که قابل پرداخت از طریق گوشی موبایل و دستگاه atm است  و یا با مراجعه به سایت کمیته امداد نیز می‌توانند کمک های خود را انجام دهند.
وی تصریح کرد: در صورتی که همشهریان عزیزبا هیچ یک از شیوه هایارائه شده قادر کمک رسانی نبودند، همکاران ما آماده باش هستند که جهت دریافت حمایت های نقدی و غیرنقدی آنها اقدام کنند و بابت تمام کمک‌ها رسید تقدیم آن‌ها می‌شود.
سهندی ضمن تشکر از مردم آذربایجان غربی گفت: سال گذشته مردم بیش از10میلیارد تومان در جشن نیکوکاری بصورت نقدی و غیرنقدی حمایت کردند که امسال با توجه به افزایش تعداد مدد جو با رشد 35 درصدی و 182 هزار نفر خانواده نیازمند مواجه هستیم. که تمام نیازمندان درآستانه عید نوروزهمانند سالهای پیش چشم انتظارهستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ادامه داد: در پی شیوع کرونا بعضی از مدد جویان حتی نمیتونند لوازم بهداشتی تهیه کنند که امیدواریم کمک‌های مردمی مانند همیشه در این زمینه نیز حامی نیازمندان باشند و چرا که بسیاری از مددجویان علاوه بر این که با مشکلات فعلی دست و پنجه نرم می‌کنند گرفتار بیماری نیز هستند که واقعا گذران زندگی برای آنها سخت شده است.
وی تاکید کرد: ما شرایط فعلی مردم را درک می‌کنیم اما امروز در چنین بحران باید دست یکدیگر را را بگیریم و حامی دردمندان باشیم و با شیوه های غیر حضوری از نیازمندان حمایت کنیم، حتی اگر حمایت‌ها به ناچیزترین مبلغ باشد می‌تواند دردی را التیام ببخشد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی افزود: در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا تمهیدات لازم برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد درنظرگرفته شد که تا کنون بخشی از آن‌ها نیز انجام گرفته است، بسته هایی از اقلام بهداشتی در بین نیازمندان توزیع شد ولی با توجه به تعداد بالای خانواده‌ها اولویت بندی انجام گرفته است و تمامی بیماران صعب العلاج کمیته امداد که تقریبا 2هزار خانواده هستند و سالمندان تحت پوشش کمیته امداد جز اولویت های ما بودند که800میلیون تومان برای لوازم بهداشتی خانوار اختصاص داده ایم
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید