07:19|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 - 12:51
کد خبر: 14013
باریش گزارش می‌دهد:

بیداد گرانی در بازار میوه و صیفی‌جات ارومیه

گرانی چند روزی است که بازهم سرو کله‌اش در بازار میوه و صیفی‌جات ارومیه پیدا شده و ظاهرا این بار کرونا بهانه این افزایش قیمت شده است.
بیداد گرانی در بازار میوه و صیفی‌جات ارومیه

به گزارش سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، گرانی که دیگر برای بیشتر اقشار مردم عادی شده و همه یک جوری به افزایش قیمت های بادلیل و بی‌دلیل در این چند سال گذشته عادت کردند این روزها به بهانه شیوع بیماری کرونا ویروس به جان بازار میوه و صیفی‌جات ارومیه افتاده است.
گرچه میوه و سبزیجات در ماه های زمستان سال‌های گذشته هم‌افزایش قیمت نامتعارف را تجربه می‌کردند و مسئولین معتقد بودند که کاهش سطح کشت در استان و همچنین افزایش قیمت حمل و نقل دلیل اصلی آن است، اما انگار همیشه بهانه‌ای برای افزایش قیمت برای برخی‌ها وجود دارد و این بار هم شیوع یک ویروس ناخوانده مسبب اصلی شده است.
قیمت هرکیلو پیاز 10 تا 12 هزار تومان در بازار
علی، یکی از مخاطبان باریش نیوز در پیامی نوشته است، پیاز در بازار امروز هر کیلو 10 تا 12 هزار تومان است با این گرانی و نبود درآمد یک خانواده کارگر با هزینه‌های اجاره خانه و سایر مخارج چگونه باید سرکند!
این شهروند با گلایه از شرایط نامناسب اقتصادی که کرونا هم وضعیت آن را بدتر کرده است، گفت: در روزهای اخیر پیاز، سیب زمینی که جزو مواد غذایی پرمصرف مردم هستند به شدت افزایش قیمت داشتند و کسی هم نیست که نظارت جدی داشته باشد.
برخی‌ها انصاف را از یاد برده‌اند
رضایی از دیگر مخاطبان در گفت و گو با خبرنگار باریش گفت: متاسفانه قیمت میوه وسبزی به خصوص سیب زمینی در روزهای اخیر به شدت گران شده است تا جایی که هر کیلو لیموترش که تاچند هفته پیش بیشتر از 4 هزارتومان نبود الان تا 15 هزار تومان رسیده است.
این مخاطب ادامه داد:  با شیوع بیماری کرونا درآمد خانواده‌ها نیز به شدت پایین آمده است و انصاف نیست برخی‌ها از این فرصت استفاده کنند و اقلام خود را با چندین برابر سود به فروش برسانند.
افت قیمتی که عملی نشد
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی در ماه های گذشته از کاهش قیمت پیاز و سیب زمینی با تزریق این اقلام از بازارهای جنوب خبر داد و گرچه بازارهای ارومیه و استان نیز منتظر این کاهش قیمت بودند ولی در عمل با شیوع بیماری کرونا نه تنها سیب‌زمینی و پیاز شامل کاهش قیمت نشد بلکه اقلام دیگری مانند لیموشیرین، کیوی و لیموترش و همچنین زنجبیل هم سیر صعودی قیمت را تجربه کردند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید