13:38|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1398 - 11:08
کد خبر: 14012
فرماندار خوی در گفت‌وگو با باریش:

توزیع اقلام بهداشتی در مناطق زلزله زده خوی

با توجه به شرایط موجود، و نیاز اساسی به اقلام بهداشتی در مناطق زلزله زده، بسته‌های کامل بهداشتی در بین تمامی خانوارها توزیع شده است.
توزیع اقلام بهداشتی در مناطق زلزله زده خوی

محمد عابدی، فرماندار شهرستان خوی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به زلزله زدگان این شهرستان اظهار کرد: بعد از وقوع دو زلزله در بخش‌های قطور، صفاییه و فیرورق شهرستان خوی بلافاصله تیم‌های امدادی برای امدادرسانی به مردم مناطق زلزله زده اعزام شدند.
وی افزود: در اثر زمین لرزه 4 اسفند، 43 روستا در سه بخش از شهرستان خوی تحت تأثیر قرار گرفته اما  بخش قطور با توجه به نزدیک بودن به کانون زلزله، بیشترین آسیب و خسارت را دیده است.
عابدی در ادامه گفت: در بخش قطور خوی، 28 روستا بین 50 تا صددرصد آسیب دیدند و نزدیک به 800 رأس دام زیر آوار تلف شدند که طبق مقررات بهداشتی و دامپزشکی دفن و سم پاشی انجام شد.
این مسئول عنوان کرد: در پی این زمین لرزه 127 نفر مصدوم شدند که از این تعداد 10 نفر در مراکز درمانی بستری و بقیه به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شدند.
عابدی اضافه کرد: خوشبختانه در این زمین لرزه خسارت جانی وجود نداشته اما بیش از 3 هزار واحد مسکونی بین 50 تا صددرصد آسیب دیده و تخریب شدند.
وی گفت: تمامی روستاهای موجود در بخش قطور و حتی در بین خانواده‌هایی که آسیبی به منازل آنان وارد نشده بود، 5 هزار و 150 چادر به همراه وسایل گرمایشی و جیره خشک 72 ساعته توزیع شد.  
عابدی اظهار کرد: بعد از گذشته 24 ساعت از وقوع زلزله با دستور استاندار آذربایجان‌غربی در مناطقی که خسارت زیادی بر اثر زلزله وارد شده بود نزدیک به 10 هزار پرس غذای گرم تأمین و بین زلزله زدگان توزیع شد.
این مسئول ادامه داد: در کنار کمک‌های ارگان‌های مختلف و امداد رسان، کمک‌های مردمی نیز جمع آوری و به دست مردم رسید همچنین مقرر شده که در آستانه سال جدید و عید نوروز نیز بسته کامل و مناسبی در بین خانوارهای زلزله زده توزیع می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط موجود، و نیاز اساسی به اقلام بهداشتی در مناطق زلزله زده، بسته‌های کامل بهداشتی در بین تمامی خانوارها توزیع شده است.
فرماندار خوی تصریح کرد: در حال حاضر آواربرداری در مناطق زلزله زده آغاز شده و بلافاصله بعد از اتمام ساخت و ساز در این مناطق آغاز می‌شود. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید