02:55|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 13:18
کد خبر: 14007
رئیس بیمارستان مطهری در گفت‌وگو با باریش:

آمادگی کامل بیمارستان مطهری برای مقابله با بیماری‌های حادتنفسی

بیمارستان مطهری ارومیه آمادگی کامل را برای مقابله با بیماری‌های حادتنفسی را دارد و تمام تمهیدات ویژه را در نظر گرفته است.
آمادگی کامل بیمارستان مطهری برای مقابله با بیماری‌های حادتنفسی

جعفر کیاست‌فر، رئیس بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه با اشاره به شیوع کرونا در گفت‌وگو با باریش‌نیوز، گفت: بعد از تشکیل ستاد مبارزه باکرونا درآذربایجان‌غربی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به عنوان دبیراین ستاد انتخاب شد و در دو بعد بهداشت و درمان اقدامات مقابله در خصوص کرونا آغاز شد.

وی افزود: در بعد بهداشت اقدامات پیشگیرانه، آموزش و ضدعفونی و گندزدانی مراکز مربوطه انجام گرفت ودر خصوص درمان، ضمن آماده باش کامل تمام مراکز درمانی سطح استان، بیمارستان طالقانی ارومیه فوکال پوینت برای درمان مبتلایان در نظر گرفته شده است. که دارای بخش داخلی و عفونی است.

کیاست‌فر با اشاره به افراد مبتلا به کرونا ادامه داد: تاکنون نتیجه آزمایش 30 نفر در استان مثبت بوده و یک نفر متاسفانه فوت کرده است.

وی اظهارکرد: در بیمارستان مطهری دو بخش جدا برای کودکان و زنان برای بستری بیماران مشکوک به کرونا آماده سازی شده است .که تا کنون هر فرد مشکوک به کرونا که مراجعه کرده است، نتیجه آزمایش آن منفی بود.

رئیس بیمارستان مطهری در مورد تجهیزات بخش مد نظر برای افراد مبتلا به کرونا و همچنین پرسنل آن بخش تاکید کرد: تمامی تجهیزات و اقدامات لازم در بخش مهیا شده است که آمادگی کامل را داریم و همچنین به لحاظ تجهیز کردن کارکنان مشکلی وجود ندارد. گندزدایی محیط به‌طورمرتب انجام می‌گیرد و بیمارستان آمادگی کامل را برای مقابله با کرونا را دارد.

کیاست‌فر با اشاره به تعداد تخت‌های بستری که برای مقابله با کرونا اختصاص داده شده است گفت: 20 تخت برای زنان و 20 تخت برای کودکان در نظر گرفته شده و تمهیدات تخصصی برای این بخش را انجام داده‌ایم و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد. همچنین فقط 3 نفر کودک و 1 نفر از بانوان مشکوک به کرونا بوده‌اند که نتیجه آزمایش آن‌ها نیز منفی است.

رئیس بیمارستان مطهری شهرستان ارومیه، تصریح کرد: ویروس کرونا همه‌گیر است اما طبق آمار و آخرین گزارش‌ها تعداد کودکان مبتلا به کرونا نسبت به بزرگسالان کمتر است.

رئیس بیمارستان مطهری به عنوان کلام آخر از مردم تقاضا کرد: بارعایت بهداشت فردی و استفاده از لوازم بهداشتی و هم چنین پرهیز از حضور در اماکن عمومی و تجمع‌ها که بسیار حائز اهمیت است از شیوع کرونا جلوگیری کنند .
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید