02:14|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 15 اسفند 1398 - 11:22
کد خبر: 14003
به بهانه روز ملی دریاچه ارومیه:

موج‌های امید در دل نگین فیروزه‌ای آذربایجان

این روزها حال خوب دریاچه ارومیه، موج‌های امید را در دل این جاذبه طبیعی و گردشگری به وجود آورده که با ملاحظه و توجه بیشتر، حفظ و ماندگار می‌شود.
موج‌های امید در دل نگین فیروزه‌ای آذربایجان

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، دریاچه ارومیه از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری در آذربایجان‌غربی است که همه ساله در ایام تابستان میزبان مهمانان زیادی از نقاط مختلف کشور است.
چند سال گذشته دریاچه ارومیه با بحران کم آبی مواجه شد و این امر باعث شد تا در راستای احیاء دریاچه ارومیه پروژه‌های متعددی برای آب‌رسانی به نگین فیروزه‌ای آذربایجان طرح‌ریزی شود.  
هنوز پروژه‌های احیاء دریاچه ارومیه به نتیجه قابل قبولی نرسیده بود که بارش‌های چشمگیر باران جان دوباره‌ای به دریاچه ارومیه بخشید و باعث شد تا حال این روزهای نگین فیروزه‌ای آذربایجان مطلبوب باشد.
حال خوب دریاچه ارومیه زمینه استقبال بیشمار مردم از این جاذبه گردشگری را بیش از پیش مهیا ساخت و در تابستان سال جاری گردشگران و مسافران زیادی از جای جای کشور و حتی از کشورهای دیگر برای تماشای این منطقه گردشگری به ارومیه سفر کردند.
اما جای امکانات تفریحی و رفاهی در میان شور و شوق مسافران تابستانی کنار دریاچه ارومیه خالی بود و نبود امکانات تفریحی و رفاهی مردم را بسیار ناراضی و گلایه‌مند کرده بود.
با گرم شدن دمای هوا استقبال از دریاچه ارومیه باز هم بیشتر می‌شود و در سال آینده با توجه به اطلاع رسانی‌های متعدد مبنی بر نبود امکانات تفریحی و رفاهی در ساحل دریاچه ارومیه، امیدواریم مسئولان با عزم جدی حال خوب دریاچه ارومیه را حفظ کرده و امکانات خوبی در این مکان ایجاد کنند.
اهمیت تمرکز بر احیاء دریاچه ارومیه این امکان را به وجود آورد تا ۱۵ اسفند به عنوان روز ملی دریاچه ارومیه نام گذاری شود.
دریاچه ارومیه دومین دریاچه شور جهان است که از لحاظ صنعت گردشگری و توسعه اقتصادی آذربایجان‌غربی می‌تواند زمینه مناسبی برای رشد و شکوفایی استان فراهم کند که این امر تنها با توجه و عزم راسخ مسئولان برای احیاء و ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی در این منطقه میسر می‌شود.
 
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

علی
1398/12/15 - 21:23

امیدواریم با لطف و رحمت خداوند متعال شاهد احیا دریاچه ارومیه باشیم انشاالله