21:35|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 10:32
کد خبر: 13990
باریش گزارش می‌دهد:

ویروسی که بلای جان مسافرت‌های هوایی شد

کرونا، ویروسی که این روزها توان کنسلی بسیاری از پروازها را داشته است روز به روز وضعیت اقتصادی در بازارهای مختلف را وخیم‌تر می‌کند.
ویروسی که بلای جان مسافرت‌های هوایی شد

به گزارش سرویس اقتصادی باریش نیوز،  کرونا را می‌توان ویروسی نامید که بجز انسان بخش های زیادی از جهان را نیز آلوده کرده‌ است و باید مدت زیادی بگذرد تا اوضاع به حالت قبل بازگردد.

این روزها وضعیت اقتصادی در سراسر کشور حال‌وهوای خوبی ندارد و شیوع بیماری باعث لغو بسیاری از سفرها هوایی، ریلی و زمینی شده است.

شهروندان برای حفظ سلامتی خود در خانه‌ها مانده‌اند و از حضور در تجمع‌ها جلوگیری می‌کنند.

پایانه‌های مسافربری به طور مکرر ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند اما بازهم مسافرت اقدامی خطرناک به نظر می‌آید به همین دلیل تعداد پروازها بسیار کاهش یافته است.

ضدعفونی و گندزدایی رکن اصلی سلامتی

نائل قراملکی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با باریش نیوز اظهار کرد: تمام تجهیزات فرودگاه روزانه در سه مرحله ضدعقونی و گندزدایی می‌شود.

وی ادامه داد: تمام تجهیزات فرودگاه که مسافرین یا کارکنان با آن ارتباط مستقیم دارند هر هشت ساعت یکبار ضدعفونی می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی گفت: نمایندگان بهداشت در فرودگاه مستقر هستند و به تمام امور نظارت مستقیم دارند.

کاهش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی

یکی از مدیرعاملان شرکت هواپیمایی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش‌نیوز، در رابطه با کاهش قیمت بلیط‌های مسافرتی اظهار کرد: قیمت برخی از ایرلاین‌ها تا حدی کاهش یافته اما بقیه ایرلاین‌ها همچنان قیمت ثابتی دارند.

وی ادامه داد: تعداد پروازهای ارومیه- تهران کاهش بسیاری داشته و پرونازهای مشهد نیز به طور کامل تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

این مدیر عامل بیان کرد: به دلیل کاهش قیمت بلیط‌ها و همزمان با آن کاهش مسافرین وضعیت اقتصادی خوب نیست.

بلیط‌‍‌هایی که کنسل شد

یکی از مخاطبان باریش نیوز که علاقه‌ای به ذکر نامش نداشت اعلام کرد: ما علاقه‌ای به سفر نداریم و در حال تمام سفر‌های خود را کنسل کردیم.

وی ادامه داد: آیا در شرایط کنونی هزینه بلیط‌های کنسل شده به ما پس داده می‌شود از مسئولین‌ذی ربط تقاضا داریم تا هزینه بلیط‌ها را در شرایط کنونی که نیاز مبرمی به آن داریم پس دهند.

با توجه به تمام این گفته‌ها هرچند تمام نکات بهداشتی رعایت شود بازهم شهروندان علاقه‌ای به سفر و به خطر انداختن سلامتی خود ندارند به همین دلیل آمار پروازها کاهش یافته است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید