16:12|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1398 - 09:28
کد خبر: 13982
یادداشت:

زلزله زدگان بخش قطور مستعد ابتلا به ویروس کرونا

پس از زلزله‌های اخیر در بخش قطور بسیاری از روستا نشینان به علت تخریب منازل‌شان در چادر زندگی می‌کنند و اقلام بهداشتی در بین آنها محدود است، که این موضوع خطر ابتلا به ویروس را در بین آنها افزایش می‌دهد.
زلزله زدگان بخش قطور مستعد ابتلا به ویروس کرونا

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، آمار منتشر شده از سوی مسئولان و رسانه‌ها نشان از این دارد که خانواده‌های زلزله زده بخش قطور همچنان در چادر زندگی می‌کنند و این روند تا زمان آواربرداری و بازسازی ادامه‌دار است، اما با شیوع ویروس کرونا آگاه‌سازی خانواده‌ها توزیع اقلام بهداشتی بسیار حائز اهمیت است تا حدالامکان بتوان از شیوع ویروس در منطقه قطور پیگیری کرد.

خانواده‌هایی که ممکن است آگاهی کامل را در خصوص این ویروس نداشته باشند و می‌طلبد نحوه‌ی پیشگیری از آن برایشان آموزش داده شود تا با رعایت بهداشت فردی و آگاهی کامل در این مقامل این ویروس اقدام کنند.

در صورتی که موارد بهداشتی از طرف خانواده‌ها رعایت نشود و از طرفی روند توزیع اقلامی از جمله ضدعونی کننده‌ها و ماسک و سایر وسایل بهداشتی در بین آنها به کندی صورت پذیرد ممکن است مشکل‌ساز شود که به‌نظر می‌رسد بهتر است این موضوع یکی از اولویت‌ها در کمک رسانی به زلزله‌زدگان باشد چرا که غفلت از آن ممکن است آسیب‌های زیان‌باری در پی داشته باشد.

در مناطق زلزله‌زده بخش قطور باتوجه به اینکه تعداد زیادی همچنان در چادرها زندگی می‌کنند سم‌پاشی در این منطقه سخت به‌نظر می‌رسد و مسئولین باید به فکر داخل چادرها باشند که ممکن است، رعایت موارد بهداشتی در داخل آن کمی سخت باشد.

مسئولان می‌گویند  100نفر از بهداشت دانشکده علوم‌پزشکی در محل مستقر هستند اما باتوجه به تعداد بالای خانوار این تعداد نمی‌تواند کافی باشد و نیاز است باوجود تمام کمبودها در بحث اقلام بهداشتی آگاه‌سازی در بین خانواده‌ها بیشتر شود.

در طی این چند روز پس از زلزله چادر، اقلام گرمایشی و اقلام خوراکی توسط نهادهای مختلف و بخش‌های خصوصی و گروه‌های داوطلبی در منطقه توزیع شده است و در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین مشکلات منطقه بازسازی منازل است که با بیمه بودن منازل انتظار می‌رود روند کار سرعت داشته باشد تا به‌خاطر سردی هوا و شرایط سخت گذران زندگی زلزله‌زدگان وضعیت بهبود یابد.
                                        
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید