14:48|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 12 اسفند 1398 - 13:02
کد خبر: 13981
باریش گزارش می‌دهد:

مدافعان سلامت چشم انتظار توجه مسئولان

فراهم کردن تجهیزات و امکانات بهداشتی برای پرستارانی که روز و شب‌های سختی را می‌گذرانند سبب افزایش شور و نشاط کاری آنان می‌شود.
مدافعان سلامت چشم انتظار توجه مسئولان

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، شیوع ویروس کرونا در شهرهای مختلف کشور باعث شده تا شرایط برای مراکز درمانی سخت و پرکار شود.
پزشکان و پرستارانی که این روزها با جان و دل برای مردم خدمت کرده و روز و شب‌های بسیار سختی را طی می‌کنند مدافعان سلامت لقب گرفتند.   
اما در شرایط کنونی که بیمارستان‌ها و مراکز درمانی روزهای بسیار پرکار و حساسی را می‌گذرانند افزایش امکانات و تجهیزات در این مکان‌ها بسیار ضروری و قابل توجه است.
مراکز درمانی و بیمارستان‌ها برای پزشکان و پرستاران باید تمامی امکانات و تجهیزات بهداشتی را فراهم کنند تا این قشر از جامعه با وجود کار سخت و حساسی که دارند از لحاظ تجهیزات بهداشتی با کم و کاستی مواجه نشوند.
کمبود ماسک و لوازم بهداشتی در بیمارستان
زهرا یکی از شهروندان ارومیه‌ای که چند سالی است در حرفه پرستاری و در یکی از بیمارستان‌های شهر ارومیه مشغول خدمت است در ارسال پیامی گفته با کمبود ماسک و لوازم بهداشتی در بیمارستان مواجه هستیم.
این مخاطب افزود: متاسفانه با وجود اینکه کادر پرستاران بیش از سایر اقشار در معرض مبتلا به ویروس کرونا و با سختی در حال فعالیت هستند اما هیچ‌گونه تجهیزات بهداشتی در اختیار ما گذاشته نشده است.
این پرستار در ادامه گفت: از مسئولان و متولیان درخواست می‌کنیم که بیش از گذشته هوای کادر درمان و پرستاری را داشته باشند و با فراهم کرده تجهیزات و امکانات بهداشتی بتوانند رضایت خاطر پرستاران را جلب کنند.
پرستاران با کم‌ترین تجهیزات بهداشتی بیشترین عملکرد را دارند
امین در ارسال پیامی به باریش‌نیوز گفت: پرستاران شغل بسیار سخت و حساسی دارند و از مسئولان انتظار دارند تا در مقابل تلاشی‌های بی وقفه آنان توجه بیشتری به این قشر از جامعه داشته باشند.
وی گفت: در حال حاضر شیوع ویروس کرونا و ترس و نگرانی مردم باعث شده تا حوزه درمان روزهای سختی را طی کند و با جود اینکه پرستاران به صورت شبانه روزی در حال کار و تلاش هستند اما متاسفانه با عملکرد بیشتر از تجهیزات بهداشتی بسیار کمی برخوردار هستند.
معوقات کادر پرستاری به موقع پرداخت نمی‌شود
مرتضی، نیروی خدماتی یکی از مراکز درمانی شهر ارومیه است و در ارسال پیامی به پایگاه خبری باریش‌نیوز گفت: من و همکارانم در این روزهای سخت بدون هیچ چشم‌داشتی کنار بالین بیماران حاضر می‌شویم و مشکلات آنان را حل می‌کنیم.
وی افزود: از مسئولان خواهشمندیم  که نسبت به حق و حقوق ما دید مثبتی داشته باشند تا در این روزهای سخت اقتصادی شرمنده خانواده نباشیم.
این مخاطب اضافه کرد: متاسفانه معوقات ما از چند ماه گذشته پرداخت نشده و این امر باعث شده تا گذران زندگی ما با سختی مواجه شود.
فراهم کردن تجهیزات و امکانات بهداشتی برای پرستاران می‌تواند روحیه آنان را تقویت کرده و نشاط بیشتر در انجام کارهایشان به همراه داشته باشد.
نظام پرستاری در شرایط کنونی زمانی می‌تواند عملکرد مناسبی برای مهار ویروس کرونا و رسیدگی به بیماران داشته باشد که در مراکز درمانی از تجهیزات رفاهی و بهداشتی قابل قبولی برخوردار باشند و با شور و نشاط زیادی به کار و مسئولیت خود بپردازند. 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید