18:52|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1398 - 11:53
کد خبر: 13972

مردم و مسئولین در سنگر مبارزه با کرونا

هرکجا با همبستگی پیش رفته‌ایم ثابت کردیم که می‌توانیم و اینبار سنگر مبارزه بارزه با کرونا را ترک نمی‌کنیم.
مردم و مسئولین در سنگر مبارزه با کرونا

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، این‌روزها بحث ویروس کرونا در فضای مجازی، در بین خانواده‌ها و حتی کودکان داغ است. هر کسی در جای خود دوست دارد نظری در این مورد داشته باشد خواه درست یا نادرست، اما بحث کرونا با تمام بحث‌های دیگر یک فرق اساسی دارد و ممکن است با یک بحث غیر اصولی و غیر علمی توسط افراد مختلف چالش‌های زیادی ایجاد شود که به موجب آن ناخواسته خسارت‌های روحی و تاثیر منفی در پی داشته باشد.

ویروس کرونا در سطح دنیا در حال شیوع است و اکنون دیگر جای گلایه نیست و نه فقط به خاطر خودمان بلکه به‌خاطرخانواده و فرزندانمان باید بیشتر حواسمان باشد و دست دردست هم یاریگر یکدیگر باشیم که بعد از شکست این ویروس فرصت برای گلایه بسیار است.

با نگاهی به فضای مجازی همه ما متوجه هشتگ «#کرونا_را_شکست_می‌دهیم» می‌شویم، اما این هشتگ فقط به یک شرط به سرانجام خوب منجر می‌شود آن‌هم زمانی که همت کنیم و به دور از پرداخت به تمام شایعات و نواقصات به مبارزه کرونا برویم.

این‌بار نه فقط مسئولین بلکه مردم نیز باید با تمام قوا در این میدان حاضر شوند، علیرغم اینکه نگارنده این مطلب تمامی کاستی‌ها و کمبود ها از جانب مسئولان را در نظر گرفته است اما معتقدیم آن‌ها نیز برای ادامه این مسیر نیاز بیشتر به حمایت‌های مردم دارند و باید همه باهم برای ایران تلاش کنیم.

هر کسی در جایگاه خودش می‌تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد و گام موثری برای حال خوب جامعه بردارد. رعایت موارد بهداشتی، جلوگیری از رفتارهای هیجانی، پرهیز از گفت‌وگوهای غیر علمی حتی در خصوصی ترین محافل می‌تواند بخشی از حال خوب جامعه را تامین کند.

قابل درک است که تعطیلی ها و راکد ماندن مراکز خرید، اضطراب ابتلا به کرونا، گرانفروشی‌ها و احتکار و بسیاری از موارد دیگر که ممکن است مشکلات اقتصادی اساسی ایجاد کند بی اثر بر دیدگاه و آشفتگی مردم نباشد، اما راه حل چیست؟ آیا دامن زدن و بزرگنمایی مشکلات می‌تواند این ویروس را که حال شیوع در سطح جهانی است را شکست دهد؟

در خبرهای مختلف به اقدامات مسئولان در پیشگیری از شیوع کرونا و همچنین تمام کمبودها اشاره کرده‌ایم و در این مطلب به عنوان کلام آخر یک تقاضا داریم، مردم شمارا انتخاب کرده اند و امروز نیز در کنار شما در سنگر مبارزه با کرونا حاضر هستند، انتظار می‌رود بیش از گذشته امورات را با جدیت هر چه تمام دنبال کنید، هر تیر اشتباه می‌تواند خسارت جبران ناپذیری بر جامعه وارد کند. امروز مردم به مسئولان و حرفایی که می‌زنند امیدوار هستند و همه یک مقصد واحد داریم و نامش «شکست کرونا» است.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید