10:01|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 11 اسفند 1398 - 11:20
کد خبر: 13971

سیستم دفاعی بدن با استرس تضعیف می‌شود

ترس، استرس و نگرانی باعث ضعیف شدن سیستم دفاعی بدن در برابر بیماریهای مختلف از جمله کرونا می‌شود.
سیستم دفاعی بدن با استرس تضعیف می‌شود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها که بحث کرونا و روش‌های مقابله با آن در جامعه داغ شده و نگرانی خانواده‌ها از ابتلا به این ویروس ناخوانده افزایش پیدا کرده، یکی از راهکارهایی که می‌توان به مقابله با آن رفت، افزایش سیستم ایمنی و دفاعی بدن است.
این روزها بسیاری از کارشناسان و متخصصان پزشکی تاکید دارند که به جای استرس و نگرانی بهتر است افراد در کنار رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی سیستم دفاعی و ایمنی بدن را افزایش دهند.
ترس و نگرانی، استرس و اضطراب از جمله عواملی است می‌تواند باعث کاهش سیستم دفاعی بدن شود در حالی که کرونا آنقدرها هم که مردم نگران هستند، ترسناک نیست و تنها با رعایت چند نکته بهداشتی و همچنین عدم تردد در مکان‌های پر جمعیت می‌توان از انتشار و گسترش آن در جامعه جلوگیری کرد.
یکی از راه‌هایی که می‌توان از آن برای افزایش سیستم ایمنی بدن استفاده کرد، مصرف میوه و سبزیجات تازه است که حاوی مقادیر بیشتری از ویتامین c  است و از این رو پرتقال، نارنگی، لیموشیرین، لیموترش و گیرپ فورود از جمله میوه‌هایی که می تواند باعث تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری‌ها می‌شود.
به دلیل اینکه بدن ما توانایی تولید و ذخیره ویتامین C را ندارد، ما به طور روزانه به مصرف میوه‌ها و سبزیجات دارای ویتامین C احتیاج داریم و تقریبا تمام مرکبات دارای میزان زیادی ویتامین C هستند.
شاید جالب باشد بدانید، فلفل قرمز، زنجبیل، سیر، کلم بروکلی، اسفناج، ماست، بادام، زردچوبه و کیوی از دیگر موادی هستند که میزان ویتامین C در آنها بیشتر است و میتوان با مصرف روزانه آنها سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با بیماریهای مختلف از کرونا تقویت کرد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید