16:51|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398 - 11:51
کد خبر: 13964
یادداشت:

حال و هوای کساد بازارهای ارومیه

این روزها بازارهای ارومیه برخلاف اینکه باید در آستانه سال نو شلوغ باشند، حال و هوای کسادی دارند.
حال و هوای کساد بازارهای ارومیه

سرویس اجتماعی باریش‌نیور، بازارهای مختلف ارومیه که در ایام نزدیک به عید نوروز بسیار پرشور بود و مردم از سایر شهرستان‌ها و استان‌ها برای خرید به آنجا مراجعه می‌کردند. اما این‌روزها خبری از مردم نیست و با نگاهی به وضعیت مغازه‌های بدون مشتری به راحتی می‌توان متوجه این سکوت و کور شد.

بازارهای ارومیه در طی سا‌ل‌های متوالی شاید هیچ وقت چنین وضعیت و کاهش فروش را تجربه نکرده بودند که امروز با مشکلی به‌نام کرونا دست و پنجه نرم و می‌کند و بی نصیب از عوارض این ویروس نمانده اند، ویروسی که صدای صاحب مغازه‌ها را در آورده و آن‌ها را بسیار آشفته کرده است.

این بسیار خوب و قابل تحسین است که مردم بیشتر درخانه بمانند و از حضور در اماکن عمومی پرهیز کنند اما مسئله ای که بسیار اهمیت دارد و قابل توجه است با توجه به کاهش فروش پرداخت اجاره‌ها در این ماه برای مستاجران بسیار سخت است که امیدواریم صاحبان مغازه‌ها از این موضوع غافل نشوند .

امروز نیاز است که بیشتر از گذشته حواسمان به همنوعانمان باشد چرا که این افت شدید در فروش تاثیر مسقیم بر درآمد کسبه دارد و دل‌نگرانی و استرس ناشی از پرداخت به موقع اجاره ها هجمه و استرس را برای مستاجران دوچندان می‌کند.

امروز که  تهدید ها و تحریم‌های دشمنان سبب گرانی و تورم در کشور شده است و در این میان تامین نیازهای خانواده، امرارو معاش و گذران زندگی با وجود فروش کم مغازه داران بسیار سخت شده  و این ویروس اوضاع را بیشتر تحت شعاع قرار داده است. در صورتی که حواسمان به همنوعانمان نباشد شاید بعدا از خسارت‌های روحی وارد شده در امان نباشیم ،مردم فهیم ارومیه همیشه ثابت کرده‌اند که می‌توانند بااتحاد و همدلی فاتح هرگونه سختی و مشکل باشند، این روزها ماندگارنیستند، بیایید بیشتر حواسمان به یکدیگر باشد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید