04:24|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 10 اسفند 1398 - 10:31
کد خبر: 13963
باریش گزارش می‌دهد:

مکان‌های عمومی اولویت ضدعفونی برای پیشگیری باشند

مکان‌های عمومی و پرتردد به ویژه اماکن خرید که در آستانه قرار گرفتن سال نو می‌تواند شلوغ و پر رفت‌و‌آمد شود، باید اولویت اصلی ضدعفونی برای پیشگیری و مقابله با بیماری‌های واگیردار باشند.
مکان‌های عمومی اولویت ضدعفونی برای پیشگیری باشند

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، این روزها که کرونا به بیشتر استان‌های کشور سرکشیده و تعدادی از مردم را مبتلا کرده و از آنجایی که اگر نکات بهداشت فردی و عمومی رعایت نشود، به راحتی توان انتقال و جابجایی در جامعه آماری گسترده را دارد، یکی از الزامات برای پیشگری از تکثیر آن ضدعفونی امکانی هستند که تجمع جمعیت در آنها بسیار است.
بازارها، مراکز خرید، مراکز فروشگاهی، معابر اصلی شهر که همه روزه حجم زیادی از ترافیک جمعیتی را در خود دارند از جمله امکان اصلی و اولویت‌دار برای ضدعفونی و گندزدایی هستند که باید مورد توجه مسئولان شهری قرار گیرد تا با فروکش کردن تب ابتلا به ویروس کرونا دوباره شاهد اوج گرفتن آن در بین مردم نباشیم.
مدارس نیز با توجه به تراکم جمعیت آن‌هم در سنین پایین از جمله اماکنی هستند که در موارد اضطراری مانند شیوع بیماری‌های واگیردار در معرض خطر جدی تری قرار دارند
مدارس سراسر کشور با هدف پیشگیری و مقابله با انتشار ویروس کرونا در هفته جاری به مدت 3 روز دوباره تعطیل اعلام شد و قرار است دانش آموزان برای جبران عقب افتادگی‌های درسی خود، دورس آموزشی را از طریق شبکه آموزش رسانه ملی پیگیر باشند.
تعطیلی چند روزه مدارس فرصت خوبی را برای مدیران و کادر اجرایی مدارس فراهم می‌کند تا با ضدعفونی و بهداشتی کردن کلاس های درس نگران‌های خانواده‌ها از خطر ابتلا دانش‌آموزان به بیکاری کرونا را تا حد زیادی کاهش دهد.
اگر چه ضدعفونی کردن مکان‌های عمومی مانند مدارس کاری است که باید با هماهنگی همه جانبه اولیاء، کادر اجرایی مدارس و همچنین مسئولین انجام شود اگر اما انچه در این برهه زمانی ضرورتش بیش از پیش احساس می‌شود، همدلی و همکاری همه اقشار است، چراکه بدون اتحاد و همدلی شکست دادن ویروسی که این چنین بی‌دعوت می‌آید و با هر بهانه‌ای نیز منتقل می‌شود کاری سخت به نظر می‌رسد.
به نظر می‌رسد با توجه به تعطیلی مدارس و اکثر مراکز آموزشی و دانشگاهی در استان و شهر ارومیه مدیران شهری و متولیان بهداشت استان باید از فرصت خلوت بودن معابر عمومی برای ضدعفونی در جهت پیشگری از گسترش و مهار بیماری کرونا استفاده کنند.



 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید