23:51|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 11:50
کد خبر: 13954
یادداشت:

قطور در مسیر امداد رسانی

پس از زلزله 5.7 ریشتری بخش قطور در چند روز گذشته کمک‌رسانی برای آسیب دیدگان از زلزله در این مناطق ادامه دارد.
قطور در مسیر امداد رسانی

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، پس از گذشت چند روز از زلزله بخش ‌‌قطور که منجر به تخریب 10 تا 100 درصدی در برخی از روستاها شده است، کمک‌رسانی از طرف دستگاه‌های اجرایی، بخش‌های خصوصی و موسسات خیریه در حال انجام است و طبق آخرین اخبار رسمی بخش های خصوصی برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کرده اند.

پس از آنکه به‌طور تقریبی 500 راس احشام در این بخش تلف شده است، به گفته روستاییان محل نگهداری دام‌ها تخریب شده و باتوجه به سرما نگهداری دام در این منطقه ممکن نیست لذا آن‌هارا به محل دیگری انتقال می‌دهند، که پس از برگزاری کمیته ساماندهی احشام زنده مقرر شد با ایجاد 7 واحد نگهداری 1100 واحد دام زنده ساماندهی شوند.

همچنین در مناطقی که تخریب زیادی اتفاق افتاده است روستاییان اسباب منزل خود را تا زمان بازسازی به منزل دوستان و آشنایان خود در مناطق و شهرهای دیگر می‌برند، باتوجه به اینکه همه واحدهای مسکونی نوار مرزی بیمه هستند انتظار می‌روند با وجود سردی و برودت هوا و بهبود وضعیت خانواده‌های چادر نشین پس از ارزیابی ‌های لازم بازسازی هرچه سریعتر انجام بگیرد.

لزم به ذکر است که در مناطق زلزله‌زده به اماکن آموزشی آسیب وارد شده است که 2 مدرسه نیاز به بازسازی دارند و 3 مدرسه نیاز به مقاوم سازی دارند، باید خاطرنشان کرد که در این مناطق باتوجه به محرومیت‌ها بهتر است مسئولان به فکر مدارس کانکسی و اوضاع فقر آموزشی در این منطقه نیز باشند.

تا کنون از 127 نفر مصدوم زمین لرزه‌های اخیر سلماس و قطور 6 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند و بقیه افراد مداوا و ترخیص شده‌اند.


 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید