23:47|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 11:09
کد خبر: 13952
یادداشت:

سامانه‌هایی که پاسخگو نیستند

سامانه‌ای برای ثبت شکایت و پاسخگویی به شهروندان در رابطه با تخلفات بهداشتی معرفی شده است که در حال حاضر نیز پاسخگوی آن‌ها نیست.
سامانه‌هایی که پاسخگو نیستند

سرویس اجتماعی باریش نیوز، شیوع بیماری‌های مختلف در جامعه و تشویش اذهان عمومی باعث بروز مشکلات فراوانی از جمله کمبود اقلام بهداشتی می‌شود.

زمانی که مردم به اقلام بهداشتی برای جلوگیری از بروز فاجعه‌ای بزرگ نیاز دارند برخی سودجویان با احتکار اقلام بهداشتی و پیشگیرانه از جمله مواد ضد عفونی کننده و ماسک، به دنبال فروش این اقلام با قیمت‌های بالا و کسب سود هستند که وزارت بهداشت باید با خرید و توزیع متمرکز این کالا بازار را مدیریت کند.

این روزها مردم به دنبال راه‌حلی برای پیشگیری و حفاظت از خود هستند و به عقیده آن‌ها این امر فقط با استفاده از ماسک امکان‌پذیر است.

افزایش تقاضا برای ماسک ناگهان باعث کمبود این وسیله پیشگیرانه در بازار و به خصوص داروخانه‌ها شد.

دو تا چهار برابر شدن ناگهانی قیمت ماسک و کمبود آن در داروخانه‌ها بسیاری از مردم را برای خرید این محصول بهداشتی از دستفروشان، به خیابان کشانده است.

سودجویان همیشه در انتظار چنین روزهایی هستند تا جیب‌های خود را پر از پول کنند به همین دلیل سامانه 190 برای صيانت از اهداف عالی طرح تحول سلامت و جلب رضايت عمومی و ارتقاء كيفيت خدمات راه‌اندازی شد.

سامانه 190 پاسخگوی همیشگی مردم

مسئولین، مركز تماسی 190 را برای ارتباط مستقيم با مردم معرفی و بیان کردند که كارشناسان اين مركز به صورت شبانه روزی و هفت روز هفته پاسخگوی تماس‌ها از هر نقطه كشورهستند.

به گفته مسئولین، كارشناس پاسخگوی حرفه‌ای و مشرف در سه حوزه درمان، دارو و بهداشت در هر شيفت كاری پاسخگوی سوالات مردمی هستند.

به همین دلیل خبرنگار ما با این سامانه تماس گرفت تا شاهد پاسخگویی آن باشد اما متاسفانه پس از تماس‌‌های مکرر کارشناسی پاسخگو نبود. آن‌گونه که پیداست این سامانه نیز پاسخگوی مشکلات مردم نیست.

جلال غفارزاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز در رابطه با رفع مشکل سامانه اعلام کرد: سامانه در حالت کلی مشکلی ندارد و روزانه پاسخگوی بسیاری از شهروندان هستیم، اما این مورد را پیگیری می‌کنیم.

در حال حاضر منتظر پیگیری این مقام مسئول برای حل مشکل سامانه پاسخگویی هستیم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید