10:20|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 10:55
کد خبر: 13951
یادداشت:

خانه مکانی ایمن برای پیشگیری از بیماری‌ها

در حال حاضر خانه را می‌توان امن‌ترین مکان در برابر انواع بیماری‌ها دانست، زیرا رفت‌و‌آمد در آن کمتر و به مراتب رعایت و کنترل نکات بهداشتی در محیط خانه آسان‌تر است.
خانه مکانی ایمن برای پیشگیری از بیماری‌ها

سرویس اجتماعی باریش نیوز، تمام اعضای خانواده باید به نکات بهداشتی ذکر شده مانند شست‌وشوی مکرر دست‌ها، ضدعفونی سطوحی که با آن بسیار سروکار دارند، دست نزدن به صورت به خصوص دهان و دوری از حیوانات توجه و به آن عمل کنند.

شهروندان در مکان‌های شلوغ و حمل و نقل عمومی، از دست زدن به چشم و دهان خود خودداری کنید و پس از دست زدن به وسایل در اولین فرصت ممکن نسبت به شستشوی بهداشتی دست اقدام شود.

اگر شست‌وشوی دست‌ها امکان‌پذير نیست با استفاده از مواد ضدعفونی کننده آن‌ها را پاک کنید.

علاوه بر همه این‌ها بیماران تنفسی از قشر آسیب‌پذیر جامعه در مقابل این نوع بیماری‌ها هستند که به آنان توصیه می‌شود تا حد امکان در خانه بمانند و از افرادی که سرفه و عطسه می‌کنند حداقل یک متر فاصله بگیرند زیرا بدن این افراد در شرایط خاصی قرار که ورود هرگونه ویروس به بدن آن‌ها می‌تواند خطرآفرین باشید.

بیماران تنفسی باید در نظر داشته باشند به‌خاطر شرایط حساس خود باید در صورت بزور هرگونه علائم بیماری فورا به پزشک مراجعه کنند.

اگر در خانواده‌ای که یکی از اعضای آن مبتلا می‌شود، به نکات بهداشتی توجه نشوند می‌تواند کل خانه را آلوده کند.

فرد بیمار حتماً باید از ماسک استفاده کند و با دیگران بیشتر از یک متر فاصله داشته باشد، چون قطرات تا فاصله یک متر می‌تواند فرد مقابل را مبتلا کند.

وسایل فرد بیمار در خانه باید از دیگران جدا شود و چون سطوح منزل آلوده است، حتماً هر روز با محلول وایتکس که با آب رقیق شده است یا محلول پایه الکل، ضدعفونی شود و به این ترتیب ویروس به صورت کامل کنترل می‌شود.

به گفته یکی از کارشناسان مسئول آنفلوانزا و IHR معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ویروس کرونا سالیان سال است که بشر را دچار سرماخوردگی می‌کنند، درحالی‌که از حدود ۱۵ سال پیش ویروس کرونا وحشی ظاهر شده، به این ترتیب که سارس ۲۰۰۳ در چین، مرس ۲۰۱۲ در عربستان و کووید ۲۰۱۹ دوباره در چین شایع شد.

در حال حاضر چندین کشور به این ویروس آلوده شده‌اند، از جمله کشور ما که از استان قم شروع شد و به طور یقین در بیشتر استان‌ها موارد مثبتی از ابتلا به ویروس را خواهیم داشت. این بیماری بسیار راحت و از راه‌های مختلف، از فردی به فرد دیگر انتقال می‌یابد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید