15:09|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 08 اسفند 1398 - 10:28
کد خبر: 13950
باریش گزارش می‌دهد:

فرشتگانی که بال ندارند

این روزها کادر بیمارستانی فرشتگای هستند که بال ندارند و با همه نگرانی‌ها از خطر ابتلا به بیماری همچنان در خط مقدم ایستادگی می‌کنند.
فرشتگانی که بال ندارند

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در این‌روزها با انتشار ویروس کرونا و موجی از اخبار مربوط به آن مردم نگران‌اند و دغدغه اینکه نهایت چه می‌شود، جامعه را تحت شعاع قرار داده است. اما هستند کسانی که در خط مقدم ایستاده اند و بدون منت برای بهبود بیماران درحال تلاش هستند.

با نگاهی در فضای مجازی به راحتی متوجه نگرانی‌هایشان شد، اما با این حال بازهم بدون هیچ وقفه‌ای شبانه روز در حال تلاش هستند و اگرچه بیشتر اماکن به حالت نیمه تعطیلی کشیده شده است اما کادر بیمارستانی بیشتر از روزهای دیگر مشغله و دل‌نگرانند، این روزها باید بیشتر حواسشان به پرستاران و پزشکان و تمام زحمتکشان در بیمارستان‌ها باشد، شاید این‌روزای پر از استرس و دل‌نگرانی برای آنها سخت‌تر می‌گذرد.

مسئولان تجهیزات کافی برای کادر بیمارستاران را تدارک ندیدند

یکی از مادران دانشجوهای پزشکی در گفت‌و‌گو با باریش نیوز می‌گوید:  نگران فرزندانمان هستیم، انتظار داریم در این وضعیت و با شیوع کرونا مسئولان امکانات حداقلی اعم از ماسک ، ضدعفونی کننده و دستکش را در اختیار آن‌ها قرار دهد.
وی ادامه می‌دهد: هیچ تمهیداتی برای فرزندان ما در بیمارستان‌ها دیده نشده است و تهیه ماسک در این روزها علیرغم گرانی بسیار سخت و نایاب شده است‌؛ نگران فرزندانمان هستیم، به عنوان یک مادر تقاضا دارم باتوجه شیوع و گسترش این ویروس واگیر دار، مسئولان دلهره‌ها و نگرانی خانواده ها را بیشتر در نظر بگیرند و اساسی تر و جدی تر اقدام کنند.

ما برای فتح قله موفقیت چه خطرها که نکردیم

امیرحسین یکی از دانشجوهای سال آخر پزشکی می‌گوید: ما گلایه ای نداریم و اگر امروز همه من و دوستانم در بیمارستان‌ها آماده خدمت به هموطنانمان هستیم این یک وظیفه است و منتی بر کسی هم ندارد، اما انتظار داریم مسئولان هم کمی به فکر کادر بیمارستانی باشند، همکاران ما شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و مشخص نیست در این روزها که همه در حاله ایزوله و قرنطینه کردن خود هستند چه اتفاقی برای ما بیفتد، اما از این ناراحت هستیم که چرا مسئولان متولی توجه خاصی ندارند و امکانات حداقلی را نیز از ما دریغ می‌کنند.

وی افزود: علیرغم تمام گلایه‌ها از مسئولان،خواهشمندیم مردم نیز بهداشت فردی را رعایت کنند که پیشگیری و رعایت بهداشت می‌تواند تاثیر مهمی داشته باشد.
این دانشچوی پزشکی با اشاره به دغدغه خود و همکارانش ادامه می‌دهد: ما برای فتح قله موفقیت چه خطرها که نکرده‌ایم پس این نیز تا آخر در کنار همشهزیان عزیز هستیم و امیدواریم با مدیریت صحیح، رعایت بهداشتی مردم و تلاش تمام پرسنل بیمارستانی نتیجه ختم بخیر و مثبت باشد.

این روزها که همه گیر شدن ویروس کرونا بار روانی زیادی برای خانواده‌ها و مردم دارد، بدون شک کادر بیمارستانی در هر رده و سطح خدمتی که هستند در خط مقدم مبارزه با این بیماری قرار دارند از این رو رعایت حداقل‌های بهداشت فردی محیط های اطراف کمترین کاری است که می توان در همدلی و همراهی یکدیگر برای مهار این بیماری انجام داد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید