17:20|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 07 اسفند 1398 - 10:48
کد خبر: 13940
یادداشت:

التهاب اذهان عمومی با تکثیر ویروس شایعه

این روزها بیشتر از کرونا آنچه باعث التهاب اذهان عمومی شده شایعاتی است که بی پایه و اساس یک کلاغ و چهل می‌شود و دست به دست بین مردم می‌چرخد.
التهاب اذهان عمومی با تکثیر ویروس شایعه

سرویس سلامت باریش نیوز، ویروس کرونا امروز نقل همه محافل عمومی و خصوصی شده، این روزها گذرتان به هر جایی که می‌خورد صحبت از راه‌های مقابله یا مشکلات تهیه اقلام بهداشتی و یا مواردی مشکوک به کرونا است که دهان به دهان می‌چرخد و اطلاعات آن بین مردم دست به دست می‌شود.
در این بین هم بازار بسیاری از شایعات که بیشتر ریشه در عدم آگاهی عمومی از بیماری دارد داغ است و انتشار برخی از شایعات نه تنها کمکی به مقابله جامعه با تکثیر این ویروس نمی‌کند و بلکه شرایط موجود را برای کنترل و مهار جدی آن نیز سخت‌تر هم می‌کند.
به اذعان مسئولین و بررسی شواهد عینی نشان می‌دهد که این روزها آمار ورودی بیماستان‌ها و مراکز درمانی به سبب استرس ناشی از ابتلاء به بیماری افزایش پیدا کرده و همین امر مزیدی بر علت شده ارائه خدمات درمانی به افرادی که امکان ابتلاء به این بیماری را دارند، با کندی صورت گیرد.
به نظر می رسد آنچه که ورودی این روزهای بیمارستانها و مراکز درمانی را از حد نرمال آن عبور داده است، ترس و وحشتی است که برخی شایعه سازی ها و انتشار آمار غلط در فضاهای مجازی به آن دامن زده و اینگونه شده که مردم با مشاهده کوچکترین علائم که حتی می تواند نشانه‌های یک سرماخوردگی ساده باشد، راهی مراکز درمانی می‌شوند.
گرچه باید یادآور شد که طبق اعلام مسئولین بهداشت و درمان استان تاکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ویروس در آذربایجان‌غربی مشاهده نشده و با رعایت چند نکته بهداشتی خیلی ساده مانند شستشوی منظم دست‌ها با آب و صابون می‌توان به راحتی بحران حوزه سلامت را در آستانه سال نو پشت سر گذاشت.
ماندن در خانه، استراحت و استفاده از تغذیه مناسب برای افزایش سیستم ایمنی بدن، رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی همگی از مواردی هستند که می تواند خانواده‌ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کمک کند.
تب، سردرد، مشکلات تنفسی، آبریزش بینی، تنگی نفس از جمله علائم شایع بیماری کرونا ویروس 2019 هستند و این علائم در کودکان و سالمندان می‌تواند همراه با حالت تهوع و استفراغ و دل درد باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید