18:38|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1398 - 12:09
کد خبر: 13935
باریش گزارش می‌دهد:

استان‌های درگیر در اولویت توزیع اقلام بهداشتی

اقلام بهداشتی و ماسک رایگان در استان‌هایی که فرد مبتلا به کرونا وجود دارد توزیع می‌شود و آذربایجان‌غربی به دلیل مشاهده نشدن مورد مثبت به ویروس کرونا در اولویت‎های بعدی قرار دارد.
استان‌های درگیر در اولویت توزیع اقلام بهداشتی

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، استفاده از ماسک برای افرادی که بیمار نیستند و یا با افراد بیمار ارتباط مستقیم ندارند ضرورتی ندارد و برای پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها بهتر است دست‌ها را که با سطوح مختلف در تماس هستند، به چشم، دهان و بینی زده نشوند و به طور مداوم با آب و صابون شسته شوند.

مطابق دستورالعمل‌های منتشر شده سازمان جهانی بهداشت، افراد سالم فقط در زمانی که با فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا یا هر بیمار دیگری که علائمی مانند، سرفه‌های خشک، عطسه و تب دارند مواجهه می‌شوند، نیاز به استفاده از ماسک مناسب دارند.

مردم سالم در شرایط معمولی نیازی به استفاده از ماسک ندارند زیرا هیچ شواهدی در مورد مفید بودن استفاده از ماسک برای محافظت از افراد غیر بیمار وجود ندارد اما در صورت تمایل به استفاده از ماسک، ماسک های جراحی معمولی نیز برای افرادی عادی مناسب است. 

استفاده از ماسک‌های مخصوص فقط برای افرادی که با بیماران مبتلا به کرونا ارتباط مستقیم دارند و همچنین کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی، توصیه می‌شود.

الکل های صنعتی که غلظت 96 درصد دارند و در مغازه‌ها یا داروخانه‌ها فروخته می شوند، به هیچ وجه اثر میکروب کشی ندارند و باید این مواد ضدعفونی کننده غلظت 60 تا 70 درصد داشته باشند.

هنگام برداشتن ماسک از روی صورت دست نباید با قسمت جلویی ماسک در تماس باشد و باید ماسک از بخش پشتی آن از روی صورت برداشته شود. پس از برداشتن ماسک از روی صورت فورا ماسک را در یک سطل پسماند درب دار دور بیاندازید و دست ها را با آب و صابون مایع و یا مواد ضدعفونی کننده با پایه الکلی مناسب به مدت حداقل ۲۰ ثانیه و تمامی دست شسته شود.

با توجه به گفته وزیر بهداشت، توزیع رایگان ماسک و سایر اقلام بهداشتی از سوی وزارت بهداشت با توجه به اعلام وزیر اولویت با استان‌هایی است که مورد مثبت کرونا در آن‌ها گزارش‌شده است.

اقلام بهداشتی و ماسک رایگان در استان‌هایی که فرد مبتلابه کرونا وجود دارد توزیع می‌شود و آذربایجان‌غربی به دلیل مشاهده نشدن فرد مثبت به کرونا در اولویت بعدی قرار دارد.

به همین دلیل توصیه می‌شود شهروندان نکات بهداشتی را جدی بگیرند تا با این ویروس درگیر نشویم.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید