14:52|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1398 - 11:17
کد خبر: 13932
باریش گزارش می‌دهد:

کنترل بازار شب عید فراموش نشود

با توجه به قرارگرفتن در آستانه سال نو و تلاش خانواده‌ها برای خرید شب عید انتظار می‌رود که حاکم شدن شرایط کنونی دلیلی برای فراموشی نظارت و کنترل بازار شب عید نشود.
کنترل بازار شب عید فراموش نشود

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، اسفندماه با توجه به قرارگرفتن در آستانه سال نو برای خانواده‌ها و اقشار مختلف با هر سطح درآمدی که باشند ماه خریدهای نو و فراهم کردن سور و سات سال تحویل است و هر خانواده‌ای نسبت به وسع مالی خود سعی دارد اقلام نو برای روزهای آغازین سال جدید برای همسر و فرزندانش فراهم آورد.
در یکی دو سال اخیر اقتصاد ملی در معرض آسیب و تحریم قرار گرفته و بسیاری از کالاها افزایش قیمت چند برابری را تجربه کردند و همین موضوع سبب شده تا سفره خانوارهای ایرانی هر روز کوچک و کوچک‌تر شود.
اما همزمان با شروع ماه خریدهای نو، بیماری واگیردار کرونا در کشور شیوع پیدا کرد و در هفته جاری بسیاری از بازارها را تحت تاثیر خود قرار داده، به طوری که برای جلوگیری از گسترش شیوع و تلاش برای کنترل آن بسیاری از نمایشگاه‌های بهاره که در اسفند ماه برگزار می‌شد، بنابر تصمیم مسئولان کشوری لغو شد.
حضور عاملین فروش کالاهای مورد نیاز سال نو و قیمت‌های متعادل یکی از مزیت‌های نمایشگاه‌های بهاره است به همین دلیل استقبال عمومی از این نمایشگاه‌ها به خصوص در هفته‌های اخیر منتهی به سال جدید را افزایش می‌داد.
اکنون با توجه به کنسل شدن برگزاری این نمایشگاه‌ها در سطح استان انتظار می‌رود، کنترل و نظارت بر بازار شب عید پیش از پیش جدی گرفته شود تا شرایط موجود فرصتی برای سودجویی برخی دلالان و سوء استفاده‌کنندگان نشود. تا قیمت یک کالا چند برابر ارزش واقعی آن به مردم بفروشند.
گرچه شیوع بیماری کرونا در روزهای اخیر سبب شده برخی‌ها که انصاف را فراموش کرده و به هر بهانه‌ای به دنبال پر کردن جیب خود به واسطه نگرانی‌ها و مشکلات مردم هستند، یک ماسک معمولی که ارزش تمام شده است فقط 500 تومان است را تا چندصد برابر گران‌تر فروختند و باز هم متولیان نظارت دیرتر از دلالان دست به کار شدند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید