07:22|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 اسفند 1398 - 09:40
کد خبر: 13928
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

مه صبحگاهی و وزش باد پدیده غالب در آذربایجان‌غربی

تا اواخر هفته جاری بارش قابل توجهی در سطح استان وجود ندارد و مه صبحگاهی و وزش باد پدیده غالب در برخی از مناطق آذربایجان‌غربی است.
مه صبحگاهی و وزش باد پدیده غالب در آذربایجان‌غربی

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد آخرین وضعیت آب و هوا اظهار کرد: از روز گذشته و با ورود سامانه بارشی در برخی از شهرهای جنوبی استان بارش باران آغاز شده است.
وی افزود: انتظار می‌رود روز سه‌شنبه 6 اسفندماه در سایر شهرهای استان نیز بارش باران به شکل متناوب وجود داشته باشد اما مقدار بارندگی‌ها چندان قابل توجه نیست.
اشتاد با اشاره به اینکه فعالیت سامانه بارشی تا اواخر روز سه‌شنبه 6 اسفند ماه ادامه دارد گفت: مه صبحگاهی و وزش باد نیز پدیده غالب در اکثر مناطق استان است.
وی خاطرنشان کرد: تا اواخر هفته جاری جو آرام و پایداری در اغلب مناطق استان حاکم است و از نظر دمایی نیز روز سه‌شنبه و چهارشنبه کاهش دما وجود دارد اما از اواخر هفته جاری روند افزایش دما در سطح استان را شاهد خواهیم بود.
اشتاد در ادامه تصریح کرد: دمای هوای ارومیه در سردترین ساعات 4- و در گرم‌ترین ساعات 5 درجه بالای صفر و در سطح استان نیز ارومیه سردترین شهر و شاهیندژ با 15 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های فصلی سازمان هواشناسی تغییرات دمایی و بارندگی شهرستان ارومیه و شمال استان وضعیت عادی دارد اما پیش بینی می‌شود در مناطق جنوبی استان بارندگی بیشتر از میانگین چند سال گذشته خواهد باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید