12:09|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 05 اسفند 1398 - 10:36
کد خبر: 13923
یادداشت

لزوم رعایت بهداشت فردی/کرونا ترسناک نیست

طبق اعلام پزشکان ویروس کرونا قابل پیشگیری است و همچنین 80 درصد افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند قابل درمان هستند.
لزوم رعایت بهداشت فردی/کرونا ترسناک نیست

سرویس سلامت باریش‌نیوز، با انتشار ویروس کرونا در تعدادی از شهرهای مرکزی کشور، مردم با اضطراب و ترس شدیدی مواجه شدند.
در این میان بسیاری از افراد اقدام به تشویش اذهان عمومی کرده و به جای اینکه توصیه‌های بهداشتی را در میان مردم افزایش دهند استرس و اضطراب مردم را افزایش می‌دهند و از سوی دیگر نیز کم نیستند افرادی که در چند روز اخیر اقدام به دلالی ماسک بهداشتی کرده و مردم را با مشکل مواجه کردند.
 اما طبق اعلام پزشکان، ویروس کرونا قابل پیشگیری است و همچنین 80 درصد افرادی که به این ویروس مبتلا می‌شوند قابل درمان هستند.
با در نظر گرفتن بهداشت فردی و رعایت بهداشت عمومی تا حد زیادی می‌توان از ابتلا به ویروس کرونا جلوگیری کرد و افزایش ایمنی سیستم دفاعی بدن نیز تأثیر بسیار زیادی در ابتلا به ویروس کرونا دارد.
راه‌های انتقال ویروس کرونا همانند سایر ویروس‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا است. یعنی از تماس دست آلوده به ترشحات تنفسی با چشم، بینی و دهان، از راه قطرات تنفسی، عطسه و سرفه صحبت کردن چهره به چهره به مدت طولانی، سرایت می‌کند بنابراین استفاده از ماسک برای فرد بیمار و شستشوی مداوم دست‌ها راه بسیار مناسب و آسانی برای پیشگیری محسوب می‌شود.
همچنین یکی دیگر از مواردی که وجود دارد از تماس نزدیک با فردی که به بیماری تنفسی مبتلا است خودداری شود و در صورتی که در معرض تماس با افراد مبتلا به بیماری تنفسی هستند حتما از ماسک استفاده کنند.
هزینه مناسب و سالم نیز تأثیر بسزایی دارد خوب پختن مواد غذایی و توجه بیشتر به سلامت آن نیز یکی دیگر از راه‌های پیشگیری است.  
براساس گفته پزشکان علائم عمده بیماری کرونا شامل تب، سرفه، گلودرد و تنگی نفس است که در اغلب موارد به شکل یک بیماری تنفسی خفیف شبیه به آنفلوانزا خود را نشان می‌دهد اما در گروهی از مبتلایان ممکن است به بیماری شدید تنفسی تب دار تبدیل و باعث بستری شدن بیمار شود. 
بیمارستان طالقانی در شهرستان ارومیه برای پذیرش افراد احتمالی مبتلا به ویروس کرونا تجهیز شده است که بهتر است افرادی که به این علائم دچار شدند به سرعت به پزشک مراجعه و تحت کنترل قرار گیرند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید