17:11|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 04 اسفند 1398 - 11:13
کد خبر: 13918
یادداشت:

امانتی به نام مسئولیت

روز گذشته انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی به پایان رسید و پس از این نوبت به عملکرد نمایندگان می رسد که انتظار می‌رود امانت‌داران خوبی باشند.
امانتی به نام مسئولیت

سرویس سیاسی باریش‌نیوز، حضرت علی (ع) در خصوص اهمیت پست و مسئولیت این چنین می‌گوید: اين مسئوليت و پست تو، برايت طعمه نيست (كه از آن به نفع خود و اطرافيانت بهره گيري)؛ بلكه امانتي بر عهده توست.

خداوند یکی از اساسی ترین خصوصیات مومنان را امانتداری و وفای به عهدشان می‌داند و مي فرمايد: «وَ الَّذينَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ»؛ مؤمنان حقیقی كساني هستند كه به امانت‌ها و پيمان‌هايشان وفادارند.

لذا با توجه به آیات و احادیث بسیار زیادی که در اشاره به وفای به عهد مطرح است امروز افرادی که با رای مردم و پس از گذر از میدان رقابت‌ها قرار است 4 سال آینده نماینده مردم یک شهرباشند، بر آنان واجب است که امانت دار خوبی باشند و از منافع مردم پاسداری کنند و وعده های خود را جامه‌ی عمل بپوشانند.

نمایندگان بهتراست مدرس گونه باشند، مدرس بدون ترس از دست دادن مقام و قدرت پا در میدان خدمت به مردم گذاشت و آنچه که برخی در دوران تبلیغات به مستمندان و نیازمندان وعده می‌دادند، او با تعهد خود عملی نمود و همین‌ کارها بود که نامش را برای همیشه  جاودانه کرد.

همه ما می‌دانیم که مجلس شورای اسلامی در قانون‌گذاری و نظارت نقش بسیارمهمی دارد و تسط بر مسائل ، تجربه، تشخیص بالا، درایت و صاحب نظربودن، استعداد و توانایی پیشبرد اهداف، همراهی مشاوران توانمند از جمله مواردی است که هر نماینده ای باید جهت تحقق اهداف جامعه در نظر بگیرد و توجه لازم را داشته باشد.

نمایندگان نیز باید مطالبه‌گر خواسته‌های مردم باشند و در جهت توجه و حل مشکلات نیازمندان تلاش کنند و فراموش نکنند که در طول دوران تبلیغات خود چه وعده‌هایی را برای مردم داده‌اند و بی‌شک اگر خلف وعده‌ای انجام گیرد اعتماد مردم سلب می‌شود.













 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید