11:58|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 03 اسفند 1398 - 13:23
کد خبر: 13913
باریش گزارش می‌دهد:

سودجویانی که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند

با توجه به وجود علائم ویروس کرونا در ایران، تقاضا برای تهیه ماسک‌های تنفسی از سوی مردم افزایش یافته و سوددجویان در این میان از آب گل آلود ماهی گرفته و اقدام به احتکار ماسک کردند.
سودجویانی که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند

به گزارش سرویس سلامت باریش‌نیوز، با توجه به انتشار و وجود علائم ویرووس کرونا در ایران، در چند روز گذشته تقاضا برای این کالای بهداشتی افزایش پیدا کرده است.
در حالی که وزیر بهداشت عنوان کرده بود که مشکلی در تهیه ماسک وجود ندارد اما بسیاری از مردم چند روزی است که با مشکل تهیه ماسک رو به رو شدند.
در طی 48 ساعت گذشته پیام‌های زیادی از سوی مخاطبان باریش نیوز مبنی بر کمبود و گرانی بسیار زیاد ماسک در داروخانه‌های ارومیه دریافت شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از داروخانه‌ها اقدام به احتکار ماسک کردند. 
گرانی چند برابری قیمت ماسک در عرض چند ساعت!
رضا یکی از مخاطبان باریش‌نیوز، در مورد کمبود و گرانی ماسک در داروخانه‌های ارومیه گفت: روز گذشته برای تهیه ماسک به داروخانه  مراجعه کردم که با قیمت چند برابری آن مواجه شدم.
وی افزود: با توجه به صحبت‌هایی که مراجعه کنندگان به داروخانه داشتند قیمت ماسک‌های بهداشتی در عرض چند ساعت افزایش یافته بود و بعد از تقاضای زیادی مردم، داروخانه‌ها از ارائه ماسک خودداری کردند.
داروخانه‌ها از ارائه ماسک خودداری می‌کنند
امیر از دیگر شهروندان ارومیه‌ای در ارسال پیامی گفت: بعد از دو ساعت گشتن در شهر ارومیه و سر زدن به داروخانه‌های شبانه روزی به منزل برگشتم و متاسفانه نتوانستم تنها یک عدد ماسک تنفسی و اسپری ضد عفونی کنند پیدا کنم.
این شهروند در ادامه افزود: داروخانه‌ها به هیچ عنوان ماسک فیلتردار به من عرضه نمی‌کنند و این کالای بهداشتی با کمبود و گرانی شدیدی مواجه شده است.  
تولید روزانه یک میلیون و 500 هزار عدد ماسک در کشور
سید حسین صفوی، مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفته است که ۱۵ تولید کننده ماسک در کشور، روزانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد ماسک تولید می‌کنند که پاسخگوی نیاز کشور است.این مسئول در ادامه اظهار کرده که قیمت عرضه ماسک‌ها نیز به تمام واحدهای تولید، اعلام شده و نظارت‌های لازم بر تمام مراحل تولید تا عرضه انجام می‌شود.
مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو  تصریح کرده که هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تأمین ماسک وجود ندارد و مردم نگرانی برای تأمین ماسک نداشته باشند.
با توجه به نگرانی مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا و افزایش مواد ایمنی و بهداشتی، مسئولان و متوالیان باید تمهیدات لازم و ضروری در این زمینه انجام دهند تا مردم بیش از این با مشکل مواجه نشوند.
وزیر بهداشت در مصاحبه با شبکه خبر اظهار کرده که در چند روز آینده تعداد زیادی ماسک به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با متخلفانی که اقدام به احتکار ماسک کردند برخورد قانونی صورت می‌گیرد. 

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید

نظرت کاربران

شهروند
1398/12/06 - 02:22

آقای صفوی، تاریخ خبر 3 اسفند و الان 6 اسفند می باشد. دقیقا بفرمایید چه روزی ماسک توزیع می شود و با کدام یک از متخلفان برخورد نموده اید. و سوال آخر این که در کجا ماسک پیدا می شود تا ما هم بگیریم؟

الناز چونقرالو
1398/12/03 - 19:40

هیچ دارو خانه ای ماسک و محلول ضد عفونی ندارن الان کلا خیابان خیام جنوبی و شمالی و لوازم پزشکی فروشی هارو گشتم یهماسک پیدا نکردم