21:21|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 01 اسفند 1398 - 10:24
کد خبر: 13894

نکات مهمی که در زمان رأی گیری باید به آن توجه شود

نکات مهم بسیاری در زمان اخذ رای وجود دارد که شهروندان باید به آن توجه کنند زیرا در این صورت از بروز هرگونه تخلف جلوگیری می‌کنند.
نکات مهمی که در زمان رأی گیری باید به آن توجه شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، تنها یک روز دیگر به روز سرنوشت ساز باقی مانده است و هر نماینده که قرار است پایش به مجلس برسد باید 4 سال برای این ملت تلاش کند و هرچه سبد رای يک نماينده پرتر باشد، يعنی با پشتوانه رای بيشتری وارد مجلس شده است.

از اين رو نه تنها در تصميم خود برای ارائه رای مصمم باشيد بلکه ديگران را هم برای حضور در شعب اخذ رای تشويق کنيد تا نمايندگانی با پايگاه اجتماعی بيشتر وارد مجلس شوند.

در زمان مراجعه به شعب اخذ رای همراه داشتن شناسنامه برای ارائه رای الزامی است پس از هم اکنون شناسنامه‌های خود را در دسترس قرار دهيد.

داشتن کارت ملی امری الزامی نیست اما برای نوشتن کد ملی و جلوگیری از اشتباه و تسریع کار‌ها کارت ملی خود را به همراه داشته باشید.

خودکار را برای نوشتن رای خود به همراه داشته باشید، علاوه بر همه این‌ها اسامي نامزدها و کدهای انتخابيه شان را با منبع معتبری مثل پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور مطابقت دهید تا مشکلی در رای شما به وجود نیاید.

به همراه داشتن اقلام تبليغاتی در روز اخذ رای ممنوع است، برای همين منظور اسامی نامزدهايی که قصد رای دادن به آن‌ها را دارید شخصا به همراه داشته باشید.

اسامی نامزدهای منتخبتان و يا ليست‌های انتخاباتی مورد نظرتان را به همراه کرهای انتخاباتی در تلفن همراه خود ذخيره کرده و يا پرينت گرفته يا روی برگه‌هايی به همراه داشته باشيد.

به تمامی نکات برگه‌های اخذ رای دقت داشته باشيد و با دقت کد ملی خود، اسامی نامزدها و کدهای انتخاباتی آن‌ها را يادداشت کنيد.

نام کاندیداهای خود را به خوش خطی بنویسید و هیچ خط دیگری به برگه خود نزنید تا به عنوان آرای باطله محسوب نشود.
توجه داشته باشید که برگه خود را با نام سه کاندیدای مورد نظر پر کنید و یا اگر به هر دلیلی نمی‌خواهيد برای تمامی کرسی‌ها نامزدی را برگزينيد، هيچ جای خالی ای در برگ رای خود باقی نگذاريد و رديف ها را با خط ممتدی، پر کنيد زیرا به اين ترتيب جای هيچ شبهه‌ای باقی نمی‌گذارید.

از امروز حوزه‌های انتخابيه نزديک خود را شناسايی کنيد تا فردا در کمترين فرصت بتوانيد به آنجا مراجعه کنيد.

مراقب افرادی که قوانين تبليغات انتخاباتی را زير پا گذاشته و در روز رای گيری، اقدام به توزيع برخی ليست‌های انتخاباتی می‌کنند باشيد و حتما اين موارد را به ناظرين صندوق‌های رای اطلاع داده و مانع از تاثير گذاری آنان بر رای ديگران شويد.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید