10:32|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 28 بهمن 1398 - 10:14
کد خبر: 13874
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش؛

100 راه روستایی بازگشایی شد/ تردد در راه‌ها اصلی برقرار است

به دلیل بارش متداول برف در سراسر استان راه‌های اصلی و فرعی بسته به اولویت بازگشایی می‌شوند.
100 راه روستایی بازگشایی شد/ تردد در راه‌ها اصلی برقرار است

ارسلان شکری، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اقتصادی باریش نیوز، با اشاره به برف روبی در 12 محورشریانی و چهارمحور غیرشریانی در24 گذشته در استان اظهار کرد: با وجود بارش‌ها از شب گذشته با تلاش راهدارن عملیات برف روبی به حجم 295 کیلومتر در 25 مرتبه انجام شد.

 وی ادامه داد: بارش‌ها به صورت فوق العاده سراسر استان تا در بر گرفته است و پیرانشهر با یک متربرف بیشترین بارش از روز گذشته تا کنون را به خود اختصاص داده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بارش در شهرها مهاباد، سردشت و ارومیه نیز زیاد است اما برخلاف بارش‌های سنگین تردد در راه‌های اصلی همچنان برقرار است.

شکری با اشاره به مجموع ساعات بارش برف در محورهای ارتباطی استان به میزان  66 ساعت و کولاک به میزان 9 ساعت ادامه داد: تناژ مصرفی شن و نمک در سطح محورهای ارتباطی جهت جلوگیری از یخبندان 270 تن بود که در جریان این عملیات برف روبی 80 نفر از همکاران راهداری با 35 دستگاه ماشین آلات نسبت به انجام این عملیات اقدام کردند.

وی با اشاره به وضعیت بارش‌ها همزمان اعلام کرد: با توجه به وضعیت بارش‌ها همزمان شهروندان از سفرهای غیر ضروری خورداری کنند و روش بستن زنجیر را یاد بگیرند تا در جاده با مشکل مواجه نشوند.

شکری با اشاره به مسدود بودن راه 501 روستا بعد از بارش های شب گذشته تاکنون ادامه داد: در بیست و چهار ساعت گذشته راه ارتباطی بیش از 100 روستا باز شده است اما به جهت بارش شدید برف از شب گذشته این تعداد افزایش یافت و راهداران در صدد بازگشایی آن هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: راه‌های روستا‌های آذربایجان‌غربی نیز همزمان با راه‌های اصلی بازگشایی می‌شود اما اولویت در بازگشایی محورهای ارتباطی مربوط به راههای اصلی و شریانی بوده و سپس عملیات برفروبی در راه‌های فرعی و روستایی انجام می‌شود.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید