09:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 27 بهمن 1398 - 10:02
کد خبر: 13868

وعده‌هایی که هیچ‌وقت داده نمی‌شود

انتخابات از هر نوع که باشد کارزاری برای کسب کرسی قدرت و به ثمر رساندن قول و قرارهایی است که کاندیداها با مردم می‌گذارند.
وعده‌هایی که هیچ‌وقت داده نمی‌شود

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، تب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با آغاز ثبت‌نام‌ها در ارومیه شروع و با تبلیغات رسمی نامزدها به اوج خود رسیده است و قرار است مردم این شهر همانند سراسر کشور روز دوم اسفندماه جاری پای صندوق های رأی رفته و کاندیداهای خود را به نیابت از مردم برای تکیه زدن به کرسی قدرت راهی خانه ملت کنند.
به طور معمول انتخاب ها از طریق برنامه‌ها و وعده‌هایی انجام می شود که نامزدهای انتخاباتی در طول روزهای تبلیغات به مردم ارائه می دهند تا از این مردم را قانع کنند که چرا برای رفتن به بهارستان گزینه بهتری از سایرین هستند.
رصد فضای انتخابات در شهر ارومیه و بررسی برنامه‌ها و وعده‌هایی که کاندیداها برای راهی شدن به خانه ملت ارائه دادند، نشان می‌دهد که نامزدهای انتخاباتی این دوره مانند دوره‌های پیشین وعده هایی را دادند که امکان تحققشان نه از این بابت که نخواهند از منظر اختیارات قانونی یک نماینده، بسیار کم است.
یکی از اصولی که هر نامزد انتخاباتی قبل از ورود به این گود سیاسی حساس باید بر آن تسلط و آگاهی کافی داشته باشد، حدود و اختیاراتی است که قانونی از طریق کسب صندلی نمایندگی مجلس در اختیارش می‌گذارد.
اما نگاهی اجمالی به برخی از شعارها و وعده‌های انتخاباتی نشان می‌دهد  که برخی از نمایندگان علیرغم داشتن مدارک دانشگاهی همچنان از اختیاراتی که به طور قانونی یک نماینده می‌تواند برای حل مشکلات مردم داشته باشد، اطلاع چندانی ندارند و فقط برای رسیدن به کرسی قدرت است که اینگونه خود را به آب و آتش می‌زنند.
شهر ارومیه در برهه کنونی برای رسیدن به توسعه‌ای که چندین سال است انتظارش را می‌کشد نیازمند وعده‌هایی است که هیچ وقت داده نمی‌شود، وعده‌هایی که تحقق آنها می‌تواند این شهر را به قطب‌های برتر در کشور تبدیل کند و مسیر سنگلاخی توسعه را برایش هموار کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید