18:01|چهارشنبه, اردیبهشت 05 ,1403
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1398 - 11:39
کد خبر: 13864

سهم گمشده مطالبات مردمی در شعارهای انتخاباتی

تب و تاب انتخابات با آغاز رسمی تبلیغات در آذربایجان غربی و شهر ارومیه بالا گرفته اما آنچه در این میان مطرح می‌شود، سهم گمشده مطالبات مردمی در شعارها و برنامه‌های ارائه شده است.
سهم گمشده مطالبات مردمی در شعارهای انتخاباتی

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، انتخابات در هر جامعه‌ای نشانه‌ای از بلوغ سیاسی و فکری مردم و تجلی اراده عمومی برای تعیین سرنوشت ملی است و هر اندازه میزان مشارکت مردمی در عرصه انتخابات بیشتر باشد و انتخاب‌های درستی راهی مجلس شود، شتاب توسعه منطقه‌ای و به تبع آن دور بیشتری می‌گیرد.
اما رصدهای انتخاباتی این روزها نشان می‌دهد مطالبات عمومی که بیشتر ارائه برنامه‌های راهبردی و عملی با هدف پیگیری مشکلات و افزایش رفاه تنها عنوانی است که از لیست شعارها و وعده‌های نامزدهای انتخاباتی این دوره از مجلس جا افتاده و بیشتر کاندیداها در پی آن هستند که اقدامات گذشته را به رخ رقبا بکشند.
نمایندگان مجلس باید بدانند که مهم‌ترین رکنی که می‌تواند فرد را در وکالت از مردم در مهم‌ترین خانه تصمیم‌سازی و قانون‌گذاری موفق کند، با مردم بودن و لمس مشکلات و سختی هایی است که این روزها بیشتر اقشار با آن دست به گریبان هستند در غیر این صورت نماینده ای که دغذغه مشکلات مردمی نداشته باشند و متوجه پیامدهای تایید و یا عدم تایید مصوبه و لایحه ای برای مردمش نباشد چگونه می‌تواند واضع قانون شود و به نفع ملت وکالت کند.
آن‌کس که به عنوان وکیل مردم راهی خانه ملت می‌شود، در مقابل رأی مردمی که به دور از سیاسی بازی و با امید بهتر شدن شرایط موجود و رفع مشکلات مسئول است و باید بداند که شعارها زمانی می‌تواند برندی برای یک نماینده باشد که جامه عمل پوشیده و تحقق عینی پیدا کند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید