04:18|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1398 - 11:17
کد خبر: 13863
یادداشت:

تخریب، تبری بر درخت اعتماد مردم

فقط چند روز مانده به انتخابات مجلس یازدهم و همچنان جای اتحاد در بین نامزدهای نمایندگی عجیب خالی است.
تخریب، تبری بر درخت اعتماد مردم

سرویس سیاسی‌باریش‌نیوز، در دومین روز از آغاز رسمی فعالیت‌ ستادهای انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی در ارومیه با نگاهی به فضای فضای مجازی و آنچه از ستاد های انتخاباتی به گوش می‌رسد به راحتی می‌توان فضای مسوم حاکم را لمس کرد.
شعارهای خوب اما در عمل بالعکس مشهودتر از هر مسئله‌ای ایست که مردم شهر را آزار می‌دهد، در زمانی که نقش رسانه بیش از پیش اهمیت دارد و مدیریت بخشی از این مسائل برعهده رسانه‌ها است متاسفانه برخی با پشت کردن به رسالت خطیر خبرنگاری به هر قیمتی تخریب می‌میکنند و تیشه به ریشه اعتماد مردم میزنند.
تبلیغ‌ها و تخریب‌ها یک هفته به طول می‌انجامد اما ضربه‌ای که به اعتماد عمومی وارد می‌شود ماه‌ها و سال‌ها طول می‌کشد تا جای این زخم‌ها ترمیم شود به راستی چه کسی مقصر است؟ چه شد به جایی رسیدیم که تخریب چهره‌های رقیبان را با قیمت اندک  رقم میزنیم؟
در آغازین روزهای تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس یازدهم جای اتحاد در بین رقیبان انتخاباتی به چشم می‌خورد، وعده‌های ستاد با عمل ‌هایشان مطابقت ندارد، استفاده از الفاظ ناپسند، تهدیدها و تخریب‌ها فقط بخشی از شاهکار کاندیدا است که به‌جای ارائه‌ برنامه‌های خود استفاده می‌کنند، اگر چه شاید تنها برنامه‌شان همین تخریب‌ها باشد که در این صورت انصراف بهترین خدمت برای شهر است.
مقام معظم رهبری می‌فرماید: به نظر من آنچه كه امروز بیش از هر چیز مورد توجه دشمن - تا قبل از انتخاباتی كه در پیش داریم - مسأله آفریدنِ التهاب سیاسی است. مردم را از لحاظ سیاسی دچار التهاب كردن، نگران كردن، سرگرم مسائل كوچك كردن، به جان همدیگر انداختنِ جناح ها، مسائل كوچك را بزرگ كردن. این جزو برنامه هاست؛ می خواهند كاری كنند كه فضای كشور، فضای تب آلود شود. مبارزه با این برنامه، سعی در آرام نگه داشتن فضای عمومی و فضای سیاسی كشور است. همه باید در این جهت حركت كنند. به هیچ یك از حركات و اظهاراتی كه به معنای التهاب آفرینی باشد، نباید میدان داده شود.
حال با توجه به منویات مقام معظم رهبری انتظار است نه تنها در کشور بلکه در سطح استان و شهر نیز از آفریدن التهاب خودداری کرد و محتاطانه‌تر عمل نمود تا انتخاباتی سالم و بر پایه اخلاق مداری داشته باشیم.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید