14:11|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 بهمن 1398 - 10:21
کد خبر: 13862
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی:

افزایش پرداخت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان

از ابتدای سال جاری، ماهانه به طور متوسط ۹ میلیارد تومان وام اشتغال مددجویی در استان پرداخت شده که بیش از سه میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته است.
افزایش پرداخت وام اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان

عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز اظهار کرد: در سال جاری 180 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در آذربایجان‌غربی با اعطای تسهیلات یارانه‌ای و پرداخت بخشی از حق بیمه کارگران در کارخانه‌های استان مشغول به کار شدند.
وی افزود: یکی از مهمترین طرح‌های این نهاد در راستای اشتغال مددجویان، جلب همکاری کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی به منظور استفاده از مددجویان این نهاد است که در این خصوص وام ۵۰ میلیون تومانی  قرض‌الحسنه به ازای هر مددجو تخصیص یا حق بیمه این افراد تا سه سال توسط این نهاد پرداخت می‌شود.
سهندی گفت: این نهاد برای توسعه اشتغال مددجویان همه توان خود را به کارگرفته و علاوه بر جلب همکاری کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، طرح‌های خوداشتغالی را نیز در کنار دریافت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار داده است.
وی بیان کرد: از ابتدای سال جاری، ماهانه به طور متوسط ۹ میلیارد تومان وام اشتغال مددجویی در استان پرداخت شده که بیش از سه میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته است.
سهندی با تاکید بر تنوع مشاغل ایجاد شده توسط مددجویان آذربایجان‌غربی، ادامه داد: این تسهیلات بیشتر به مجریان طرح ‌های دامداری، کشاورزی، مشاغل خانگی و خدماتی پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون بیش از  ۱۸۰ هزار نفر در آذربایجان‌غربی تحت حمایت کمیته امداد استان بوده و از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید