14:44|سه شنبه, اردیبهشت 04 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 13:29
کد خبر: 13827
یادداشت

چشم معلمان حق التدریس به دست مسئولین

معلمان حق التدریس مشکلات بسیاری دارند که پیگیری‌های زیادی برای حل آن‌ها انجام داده‌اند اما متاسفانه تا کنون راه حلی برای این مشکلات ارائه نشده است.
چشم معلمان حق التدریس به دست مسئولین

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، معلم واژه‌ای زیبا که همه انسان‌های روی زمین خاطرات خوب و بدی از آن در گوشه ذهن دارد.

معلمان در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند اما هنوز هم که هنوز است با مهربانی در کلاس‌های درس خوئد حاضر می‌شوند با آن که شاید چندین ماه حتی ریالی دریافت نکرده باشند.

معلمان حق التدریس پس از قبولی در دو آزمون و اخذ صلاحیت از گزینش و گذراندن دوره‌های تخصصی مربوط به رشته تدریس شان به آموزش و پرورش راه یافته میابند البته این اول راه اسیت و مشکلات زیادی در این راه در انتظار آن‌ها است.

معلمان حق التدریسی به گروهی از معلمان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی کشور گفته می‌شود که آموزش و پرورش بدون تعهد استخدامی مشخص از آن‌ها برای رفع نیاز به معلم به ویژه در مناطق محروم استفاده می‌کند؛ نیرو‌هایی که در مقایسه با معلم‌های رسمی با دریافتی و مزایایی به مراتب پایین تری مشغول به تحصیل هستند و در غالب موارد حقوق پرداختی به آن‌ها با تأخیر چند ماه پرداخت می‌شود.

علی رغم تأکید‌های فراوان مجلس شورای اسلامی هنوز برای استخدام و بکارگیری این نیروها، ساز و کار روشن و مشخصی از سوی آموزش و پرورش ارائه نشده است.

طبق قانون مجلس تمام نیرو‌های حق التدریس و پیش دبستانی مشمول قانون (شامل معلم، مربی پرورشی، تربیت بدنی، مشاور، مربی بهداشت و امور اداری) با توجه به رشته و دوره تحصیلی، جنسیت و سنوات خدمت و ظرفیت استخدام اعلامی توسط سازمان اداری و استخدامی کشور و براساس نیاز استان‌ها باید یک دوره آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کنند تا پس از شرکت در آزمون پایان دوره و اخذ نمره قبولی (از سال دوم تا پایان برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی) به استخدام درآیند.

اما در حال حاضر این معلمان از به موقع پرداخت نشدن حقوق خود ناراحت هستند و از مسئولین می‌خواهند تا مشکلات آن‌ها پیگیری کنند و راهکارهایی برای حل آن‌ها ارائه دهند.
عدم امنیت شغلی از دیگر مشکلات این معلمان است که از آنا رنج می‌برند.

انتظار می‌رود مسئولین ذی ربط در اسرع وقت مشکلات این معلمان مهربان را حل کنند و به افراد خاطی گوش زد کند که حق ندارند آنگونه که دوست دارند با کارمندان خود برخود کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید