04:58|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 10:20
کد خبر: 13824
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با با باریش|:

آذربایجان‌غربی یخ می‌زند

طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی کاهش محسوس دمای از اواخر روز شنبه 19 بهمن ماه آغاز می‌شود و اواسط هفته جاری به اوج خود می‌رسد.
آذربایجان‌غربی یخ می‌زند

مهدی کریمی، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی، بیشترین میزان بارش از شهرستان پیرانشهر26 میلی‌متر بارش و در ارومیه نیز 7 میلی‌متر بارش ثبت شده است.
وی افزود: فعالیت سامانه بارشی همچنان در سطح استان تداوم دارد و با توجه به ریزش توده هوای سرد از بعد از ظهر روز شنبه 19 بهمن ماه بارش‌ها اغلب به صورت برف پیش‌بینی شده است.
کریمی گفت: سامانه بارشی تا روز دوشنبه در آذربایجان‌غربی فعال است و روز شنبه در برخی از ساعات وزش باد گاها شدید را شاهد هستیم که این امر سبب می‌شود در گردنه‌های کوهستانی کولاک برف وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: کاهش محسوس دما از اواخر روز شنبه 19 بهمن ماه آغاز می‌شود و اوج آن برای اواسط هفته پیش‌بینی می‌شود که بر همین اساس دمای هوای ارومیه به 14 الی 15 درجه زیر صفر خواهد رسید. ‎‌
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی با اشاره به وضعیت دمایی آب و هوا تصریح کرد: شهرستان چالدران با 1 درجه زیر صفر سردترین شهر استان و دمای هوای ارومیه نیز صبح روز شنبه 19 بهمن ماه در سردترین ساعات به صفر درجه رسید.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید