14:50|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 19 بهمن 1398 - 10:14
کد خبر: 13823
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با باریش:

آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در هنگام تندباد

ستاد مدیریت بحران تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز حوادث در هنگام وزش تند باد را اندیشیده و جای نگرانی نیست و این هشدارها تنها برای جلوگیری یا کاهش خسارات احتمالی ارائه می‌شود.
آماده‌باش ستاد مدیریت بحران در هنگام تندباد

امیرعباس جعفری، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌‍‌‌نیوز در مورد وزش شدید باد در سطح استان اظهار کرد: طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی وزش باد شدید از روز گذشته آغاز شده و تا دوشنبه هفته جاری ادامه دارد.
وی افزود: روز جمعه شاهد تندباد شدید در سطح ارومیه و برخی شهرهای دیگر آذربایجان‌غربی بودیم که این امر موجب بروز خساراتی از جمله واژگون شدن داربست‌ها و بنرهای سطح شهر شد ولی مشکل خاصی تاکنون گزارش نشده‌ است.
 جعفری با بیان اینکه طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی استان، سرعت تندباد در برخی ساعات به ۸۰ کیلومتر برساعت نیز ‌می‌رسد، اظهار کرد: رعایت نکات ایمنی در راستای کاهش خسارت‌های مالی و همچنین جلوگیری از مصدومیت یا تلفات بر اثر تندباد بسیار ضروری است.
این مسئول گفت: جلوگیری از پارک کردن ماشین و تردد زیر درختانی که احتمال شکستن یا سقوط دارند و رعایت موارد ایمنی در زمان پارک ماشین یا تردد در مجاورت ساختمان‌های نیمه‌کاره از جمله مواردی است که می‌تواند مشکلات حاصل از تندباد را به حداقل کاهش دهد.
جعفری افزود: ستاد بحران تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز حوادث در هنگام وزش تند باد را اندیشیده است و جای نگرانی نیست و این هشدارها تنها برای جلوگیری یا کاهش خسارات احتمالی ارائه می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به سرمای هوا، فعالیت سامانه بارشی و وزش تند باد، از شهروندان درخواست ‌می‌کنیم که سفرهای غیرضروری خود را به تاخیر بیندازند و در صورت لزوم، وسایل ایمنی و زنجیرچرخ را به همراه داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در این وضعیت رعایت نکات ایمنی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف گاز ‌می‌تواند زمینه کاهش مشکلات را فراهم کند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید