11:10|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398 - 13:42
کد خبر: 13812
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی :

بیش از دو میلیون نفر در آذربایجان‌غربی واجد شرایط رأی دادن هستند

71 درصد شهروندان آذربایجان‌غربی واجد شرایط رأی دادن در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.
بیش از دو میلیون نفر در آذربایجان‌غربی واجد شرایط رأی دادن هستند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، علی مصطفوی، رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه اعلالم کرد: تا به امروز 194 نفر معادل 36.5 درصد نامزد‌ها تایید صلاحیت و 302 نفر حدود 57 درصد نامزد‌ها رد صلاحیت شده‌اند.

وی ادامه داد: 2 میلیون و 379 هزار و 656 نفر واجد شرایط رای دادن هستند که این تعداد معادل ۷۱ درصد از مردم می‌شود و 135 هزار و 26 نفر از این تعداد رای اولی هستند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی در رابطه با تفکیک جنسیت رای اولی‌ها افزود: از بین رای اولی‌ها به تفکیک جنسیت 65 هزار و 889 نفر زن و 69 هزار و 137 نفر مرد هستند.

مصطفوی با اشاره به اینکه 2 هزار و 117 شعبه اخذ رای در سراسر استان آماده وجود دارد، گفت: از این تعداد، 7 شعبه برای اقلیت‌های دینی در نظر گرفته شده که در شهرستان‌های ارومیه و سلماس می‌شوند.

وی در رابطه با تمام نیازهای انتخابات اعلام کرد: تمام نیازهای انتخابات اعم از تعرفه‌ها، صندوق‌ها، مهرهای انتخاباتی و دیگر اقلام از تهران دریافت شده و در اختیار 10 مرکز حوزه انتخابیه در سراسر استان قرار داده شده است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی افزود: یک هزار و ۲۵۲ صندوق ثابت و ۷۶۵ صندوق سیار شامل یک هزار و شش صندوق شهری و یک هزار و ۱۱۱ صندوق روستایی برای جمع‌آوری آراء دایر می‌شود.

مصطفوی خاطرنشان کرد: در دور قبلی انتخابات مجلس شاهد مشارکت 66 درصدی مردم استان بودیم که امیدواریم در دوره فعلی نیز چنین مشارکتی را شاهد باشیم.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی اعلام کرد: 5 نفر تا کنون حوزه انتخابی خود را تغییر دادند و تا فردا نیز متقاضیان می‌توانند تا فردا برای تغییر حوزه انتخابیه خود اقدام کنند.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید