16:48|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1398 - 12:21
کد خبر: 13809
یادداشت:

سریال ناتمام کلنگ‌زنی‌هایی که به افتتاح نمی‌رسند

در حالی آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه سالهاست که از طرح‌های نیمه‌تمام رنج می‌برد، خبر کلنگ‌زنی‌های جدید بازهم با عنوان اولین‌های شمالغرب کشور دیگر چنگی به دل نمی‌زند.
سریال ناتمام کلنگ‌زنی‌هایی که به افتتاح نمی‌رسند

سرویس فرهنگی باریش‌نیوز، آذربایجان‌غربی سال‌هاست که به کلکسیون پروژه‌‍‌های ناتمام معروف شده است از تله‌کابین گرفته تا پروژه‌های مسکن مهر و بیمارستان‌ها و بسیاری از موارد دیگر که حتی با یک نگاه در شهر می‌توان متوجه تمام این کاستی‌ها شد.

روز گذشته آئین کلنگ‌زنی اولین پردیس سینمایی آذربایجان غربی، درمحل سینما آزادی ارومیه با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از مسئولان انجام شد، که طبق آن پردیس سینمایی آزادی ارومیه با ۸ سالن مجهز، امکانات نوین و صداگذاری دالبی با اعتبار ۸٫۵ میلیارد تومان تا شهریور ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

 درحالی که مسئولان به وضعیت نابه‌سامان سینماها معترف‌اند اما سال‌های سال است که هیچ برنامه مدونی از طرف متولیان و  سایر دستگاه ‌های فرهنگی برای ساماند‌هی وضعیت سینماها و هنرمندان وجود ندارد و مسئولان امر غفلت کرده اند‌‌، امروز بهتر است اولویت بازسازی سینماهای متروکه در استان باشد که اغلب درشان بسته به روی مردم است.

اگر چه ممکن است برخی تحریم‌ها و فشارها از سوی دشمن و بی اثر در شرایط اقتصادی نباشد، اما بهتر نیست به‌جای کلنگ زنی‌های متعدد و وعده‌هایی که به سختی تحقق می‌یابد کمی محتاطانه‌تر عمل شود و به‌جای مانور بر روی افزایش آمار کلنگ‌زنی‌ها تعداد افتتاح‌ها را افزایش داد؟

 کلنگ‌زنی پردیس سینمایی هم به تمام پروژه‌های ناتمام اضافه و زمان افتتاح آن شهریور سال آینده اعلام شد، اما چنین سابقه‌ بهره‌برداری عملا بعید و غیرممکن بنظر می‌رسد چرا که تا این لحظه تمامی پروژه‌ها عمری چندین ساله و برخی حتی پس از 20 سال هنورز در انتظار تحقق وعده‌های مسئولان برای بهره‌برداری هستند.

 آذربایجان‌‎غربی در سایه سوء مدیریت که گویا هرگز پایان نخواهد داشت رنگ پیشرفت و ارتقاء را به سختی می‌بیند و گویا همه به این شرایط عادت کرده‌اند و هیچ انتقادی اثرگذار نیست و کلام آخر اینکه، چه تضمینی است سال آینده پردیس سینمایی افتتاح شود و به سرنوشت سایر پروژه های ناتمام اضافه نشود!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید