05:02|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 15 بهمن 1398 - 13:23
کد خبر: 13806

فرهنگسرایی که با نابسامانی‌ها پیر شد

فرهنگسرا جوان ارومیه که پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی دارد این روزها بر اثر سوء‌مدیریت سازمان‌های متولی حال و روز تعریف کردنی ندارد و نمی‌تواند گره از مشکلات این قشر باز کند.
فرهنگسرایی که با نابسامانی‌ها پیر شد

به گزارش سرویس فرهنگی باریش نیوز، فرهنگسرای جوان ارومیه در سال ۱۳۷۴ و در زمینی به مساحت ۴۰هزار و ۸۰۰ متر مربع افتتاح شد. این فرهنگسرا شامل آمفی تئاتر، کلاس‌های آموزشی، سالن کنفرانس، سالن ورزشی ۲هزار نفری شهید باکری، سالن ۵۰۰ نفری شهید عطایی، زمین چمن فوتبال، سالن های رزمی و بدنسازی و ژیمناستیک، تنیس خاکی، کتابخانه و بسیاری امکانات دیگر  قابل استفاده برای عموم علاقمندان است.
فرهنگسرا تا سال گذشته تحت مدیریت استانداری بود اما از دی‌ماه همان سال طبق تفاهم‌نامه مدیریت آن به سازمان دیگری محول شد اگر چه این اقدام با هدف بهره‌مندی بیشتر جوانان از آن مجموعه،  ابتدا بسیار جالب و شایسته به‌نظر می‌رسید، اما طولی نکشید که عدم مدیریت صحیح، تمام معادلات را به هم ریخت و فرهنگسرا تبدیل به آزمایشگاهی شد که هر کسی هربلایی خواست سرش آورد.
مطابق آن تفاهم‌نامه، علاوه بر اماکن ورزشی کارکنان فرهنگسرا منبعد کارمند اداره کل ورزش و جوانان محسوب می‌شدند با حکم چمن گلی، مدیر کل پیشین ورزش و جوانان، طولی نکشید که ورزش و جوانان امکانات ورزشی فرهنگسرا را طی قراردادی به هیات ورزش‌های همگانی اجاره داده شد.
طی یک‌سال گذشته قراردادی با کارکنان منعقد و حق بیمه‌ای نیز برای آنان واریز نشده اگر هیات ورزش‌های همگانی اجازه‌ای برای پرداخت بیمه‌های کارکنان ندارد و تخلف محسوب می‌شود، پس واگذاری چنین مجموعه‌ی عظیمی همراه با کارمندان چرا باید اساسا انجام می‌گرفت و مطابق کدام فراخوان یا تشریفات قانونی بوده است؟
اکنون، یکی از کارمندان استانداری در محل فرهنگسرای جوان بدون هیچ کارمندی رئیس قسمت اداری است و به بیانی نقش او در این مسئولیت فقط اجاره دادن اتاق‌هاست.
از طرفی اداره کل ورزش و جوانان که مدتی به دلیل پاره‌ای مسائل خانه جوانان، واقع در خیابان دانش را تعطیل کرد هنوز جایی برای آن دست و پا نکرده است. این در حالی است که برخی از کارمندان اداره کل که در حوزه‌ امور جوانان فعالیت دارند به فرهنگسرای جوان نقل مکان کرده‌اند و عملا فرهنگسرای جوان تبدیل به قسمتی از ساختمان اداری ورزش و جوانان شده و سمن ها همچنان بدون خانه جوانان و بلاتکلیف هستند و مکانی برای فعالیت‌های خود ندارند.
در این مدت که اداره کل ورزش و جوانان مدیریت فرهنگسرا را در دست گرفته هیچ حرکتی در آنجا انجام نشده و سمن‌ها و گروه‌های ورزشی و هنری که قبلا در فرهنگسرای جوان کار می‌کردند یا آنجا را ترک کرده‌اند یا بلاتکلیف هستند. اجاره اماکن فرهنگسرا گرانتر از قبل است؛ در حالی‌که قرار بود امکانات فرهنگسرا برای عموم مردم و جوانان رایگان باشد.
ورزش و جوانان در مدیریت فرهنگسرا با شکست مواجه شده، قطعا طبق روال گذشته با بازگرداندن فرهنگسرا به استانداری و با تعیین مدیر منصوب از سوی استانداری، این وضعیت نابسامان را که نه به نفع کارمندان است و نه جوانان می‌توان تغییرداد، نادیده گرفتن چنین پتانسیل‌های عظیم قطعا به فعالیتهای جوانان و ورزشکاران آسیب جدی وارد می‌کند که نباید از آن به سادگی گذشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید