17:09|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398 - 13:22
کد خبر: 13791
رئیس هیئت نظارت انتخابات آذربایجان‌غربی:

رد صلاحیت 303 کاندیدای انتخاباتی در استان

303 کاندید از 531 نفر افراد ثبت‌نامی برای بهارستان یازدهم در آذربایجان‌غربی رد صلاحیت شدند.
رد صلاحیت 303 کاندیدای انتخاباتی در استان

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز، قنبر کریم‌نژاد، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با نتایج بررسی صلاحیت‌ها اظهار کرد: 531 نفر از استان در انتخابات ثبت نام کردند که 195 نفر تا این لحظه تایید صلاحیت‌ و 303 نفر رد شدند و 33 نفر نیز انصراف دادند.
وی ادامه داد: در مرحله نهایی، عدم احراز هویت‌ها نیز رد صلاحیت شده نامیده می‌شوند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی گفت: افرادی که در مرحله قبل عدم احراز هویت یا رد صلاحیت شدند و در این مرحله نیز رد شدند دیگر حق اعتراض ندارند و حد اکثر 10 نفر حق اعتراض برای دور دوم در سطح استان را دارند.
کریم‌نژاد افزود: در مرکز استان هیچ موردی نداریم که حق اعتراض داشته باشند.
وی در رابطه با افرادی که قبلا تایید یا احراز هویت نشده بودند پس از تکمیل پرونده ها تایید صلاحیت شدند گفت: تا زمان انتخابات هم اگر سند محکمی بر رد یا تایید صلاحیت کاندیدایی به دست ما برسد آن را به شورای نگهبان ارسال می‌کنیم پس تایید یا رد صلاحیت تا لحظه انتخابات امکان دارد.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی در رابطه با کاندیداهای انتخاباتی ارومیه اعلام کرد: از 163 نفر ثبت‌نامی در ارومیه 69 نفر تایید، 83 نفر رد و 11 نفر نیز انصراف دادند.
کریم‌نژاد افزود: از 12 نماینده استان 3 نفر ثبت‌نام نکردند، 9 نفر نیز ثبت‌نام کردند که از بین آن ها 6 نفر رد و 3 نفر تایید صلاحیت شدند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آذربایجان‌غربی بیان کرد: از میان ۱۹۵ نفر تایید صلاحیت شده پرونده ۱۷۳ کاندیدا بررسی شده که از میان آن‌ها ۶۰ نفر اصولگرا یعنی ۳۵ درصد، ۶۷ نفر اصلاح طلب یعنی ۳۷ درصد و ۴۶ نفر مستقل یعنی ۲۶ درصد این رقم هستند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید