02:30|جمعه, فروردین 31 ,1403
تاریخ انتشار: 13 بهمن 1398 - 10:47
کد خبر: 13787
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با باریش:

غربالگری مسافران ورودی فرودگاه ارومیه تشدید می‌شود

در راستای مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا غربالگری مسافران پروازهای ورودی به مقصد ارومیه تشدید می‌شود.
غربالگری مسافران ورودی فرودگاه ارومیه تشدید می‌شود

رسول انتظار مهدی، معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌غربی در گفت‌و‌گو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای شیوع احتمالی ویروس کرونا در استان تیم‌های مراقبت بهداشتی مرزی در فرودگاه بین‌المللی ارومیه در کلیه پروازهای خارجی استقرار دارند.
وی در ادامه با اشاره به تشدید غربالگری کلیه مسافران ورودی به کشور توسط تیم مراقبت
بهداشتی مرزی براساس نظام مراقبت سندرمیک اضافه کرد: مراقبت اپیدمیولوژیک بر اساس سوابق مسافرت از چین در ۱۶ روز گذشته با سابقه تماس با افراد بیمار از دیگر اقدامات اجرایی در رابطه با مقابله با شیوع این بیماری است که در استان اجرا می‌شود.
این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر ضرورت فراگیری آموزش های عمومی در رعایت بهداشت فردی، خاطرنشان کرد: در همین راستا رعایت اصول بهداشت فردی و اجتماعی به مسافران از جمله شستشوی منظم و صحیح دست‌ها و رعایت آداب تنفسی آموزش داده می‌شود.
معاون بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت آذربایجان‌غربی در پایان هماهنگی جهت افزایش تعامل و همکاری ارگان‌های مستقر در فرودگاه به ویژه پلیس گذرنامه جهت تسهیل در غربالگری مسافرین و شناسایی موارد مشکوک را از دیگر فعالیت‌هایی عنوان کرد که در راستای پیشگیری از ورود احتمالی ویروس کرونا به استان انجام شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید