14:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 08 بهمن 1398 - 10:13
کد خبر: 13766
یادداشت:

مرزنشینان آذربایجان‌غربی آواره‌ خیابان‌های پایتخت

سوءمدیریت برخی مسئولان صدها نفر از مردان آذربایجان‌غربی را در پایتخت ماشین خواب کرد.
مرزنشینان آذربایجان‌غربی آواره‌ خیابان‌های پایتخت

سرویس اجتماعی باریش نیوز، آغاز ماجرا از اینجا بود که مشکلات آنقدر تحت فشار قرارشان می‌دهد که برای کسب درآمد 2 میلیون تومان ناچار استان را به مقصد پایتخت ترک می‌کنند.
بیشترشان اهل ارومیه و سلماس و ماکو هستند و صاحب 1تا 4 فرزند، شاید روزی تصورش هم بعید به‌نظر می‌رسید در این سوز سرما 500 نفر از اهالی آذربایجان‌غربی در پایتخت ماشین خواب شوند، اما آنها از ساعت 5 صبح تا 10 شب مسافرکشی می‌کنند و شب‌ها هیچ محلی بجز ماشین‌هایشان برای خواب ندارند، در بین آنها بعضی به‌خاطر بیماری اعضای خانواده حتی از پرداخت هزینه‌های روزمرگی های زندگی عاجزند.
تعداد آن‌ها به گفته‌ خودشان 1500 نفر است که فقط 400 نفر از آن‌ها اسکان دارند اما این موضوع با نظر مسئولان استانی در تناقض است و نظرمسئولان بر روی 500 نفر است که شفاف‌سازی دراین خصوص نیز ضروری به‌نظر می‌رسد.
شغل بیشتر این افراد کولبری، کشاورزی و کاسبی است اگرچه برخی تحصیلات دانشگاهی هم دارند، گلایه از این دارند ‌که کسی نه صدایشان را می‌شنود و نه مشکلاتشان را پیگیری می‌کند راست هم می‌گویند شاید اگر بعضی بیماری‌ها در استان به موقع مداوا شود این‌گونه شیوع پیدا نمی‌کند که تعدادی را در این سرما آواره خیابان‌های پایتخت کند.
بی ‌شک عواملی از قبیل خشکسالی‌، مشکلات کشاورزی و اقتصادی، نبود امکانات بهداشتی و آب آشامیدنی و محدودیت‌های ایجاد شده در تردد از مرز ایران و ترکیه و بسیاری از موارد دیگر باعث شده که مرزنشینان در پایتخت ماشین خواب شوند اما باید منتظر بود و دید این‌بار مسئولان چه راهکارهایی در عمل، برای بازگرداندن آن‌ها ارائه می دهند؟
چندی پیش این موضوع به گوش مسئولان استانی رسید، آنها برای دیدار و بررسی موضوع به تهران سفر کردند، پس از دیدار با ماشین خوابان مقرر شد، افراد درخواست‌هایشان را مکتوب تحویل دهند تا مسئولان پیگیر حل مشکلاتشان شوند که به‌نظر می‌رسد تا این لحظه اقدام خاصی انجام نگرفته است.
فرزانه مروستی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها می گوید: بعد از ارسال گزارش این پایش به آذربایجان غربی، استاندار این استان در یکی از مکان‌های ماشین خواب‌ها حاضر شد و به مشکلات آنان رسیدگی کرد و اکنون منتظر ارائه راهکار از سوی استانداری آذربایجان غربی هستیم.
امروز تقریبا یک ماه از آخرین دیدار مسئولان با این افراد می‌گذرد، انتظار می‌رود اقدام اساسی از سوی استانداری دراین خصوص انجام گیرد تا شاهد افزایش چنین مشکلاتی در استان نباشیم، بی‌شک ادامه این روند نمی‌تواند به نفع استانی مانند آذربایجان غربی با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه باشد.
 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید