13:38|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 06 بهمن 1398 - 13:52
کد خبر: 13762
باریش گزارش می دهد

کودک آزاری و آمارهایی که همخوانی ندارد

آمارهای ارائه شده از سوی مسئولان در رابطه با موضوع کودک آزاری در آذربایجان‌غربی به ظاهر همخوانی خاصی با هم ندارد، در حالی که نبود شفافیت در حل معضلات اجتماعی از این دست می تواند، هزینه‌های هنگفتی روی دست جامعه بگذارد.
کودک آزاری و آمارهایی که همخوانی ندارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، کودک آزاری موضوعی است که امروز باید مسئولان آن را به عنوان یک معضل مهم اجتماعی که می‌تواند تبعات و آسیب‌های جدی داشته باشد، قبول کنند و برای جلوگیری از بروز آن در جامعه راه‌حل‌های جدی‌تر و عملی‌تری ارائه دهند.

کودک آزاری از جمله معضلاتی است نمی‌توان وجود آن را در برخی خانواده‌ها انکار کرد، اما آمارها همیشه هم صریح و روشن نیست چراکه برخی از موارد کودک آزاری به هر دلیلی از جمله ترس کودک از خانواده و یا حفظ آبرو اصلا به مرحله شکایت یا گزارش به اورژانس اجتماعی نمی‌رسد.

برخی از رسانه‌های رسمی از افزایش 62 درصدی کودک آزاری دراستان آذربایجان غربی خبر می‌دهند.

رسول روشنی، رئیس سازمان پزشکی قانونی آذربایجان غربی در مصاحبه با رسانه های رسمی اعلام کرده است: سال جاری میزان کودک آزاری در استان با افزایش قابل توجهی مواجه است، این اخبار از روز گذشته در خروجی بسیاری از سایت ها و کانال های خبری در فضای مجازی قرار گرفته است.

در حالی که مسئولان بر این امر اذعان دارند که پدیده شوم کودک آزاری در سال جاری نسبت به گذشته از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده، این سوال مطرح است که خانواده‌ها به ویژه کودکان در مراکز آموزشی مانند مهدهای کودک و مدارس پیش دبستانی تا چه اندازه آموزش ها و مهارت های فردی برای صیانت جسمی و روحی خود را فرا گرفته‌اند و در عمل کدام ارگان و سازمانی مسئول و متولی ارائه این آموزش ها است تا فرزندان این سرزمین در سالهای نوجوانی و جوانی با آسیب های ناشی از دوران کودکی روبرو نشوند.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی چندی پیش در نهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک کشور که با حضور معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسین حقوق کودک در استانداری برگزار شد، اعلام کرد: آذربایجان‌غربی از نظر کودک آزاری جزو استان‌های پاک کشور است.

در حالی که هنوز شفافیت جدی در رابطه با آمار دقیق کودک آزاری در آذربایجان غربی منتشر نشده است ولی مسئولان باید بدانند که دوران کودکی در علم جامعه‌شناسی و روانشناسی مهم‌ترین مرحله برای شکل‌گیری شخصیت هر فرد است چراکه شاکله ذهنی انسان برای قبول مسئولیت‌های مختلف در سنین بزرگسالی برگرفته از آموزش‌ها و مهارت‌هایی است که در این دوران فراگرفته می‌شود.

خبرنگار باریش نیوز در جهت بررسی صحت و سقم این آمار با مسئولان مربوطه تماس گرفت که متاسفانه تا این لحظه پاسخگو نبودند و هر گونه توضیح در رابطه با این موضوع می تواند در گفت و گو با مسئولین امر بررسی و منتشر شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید