17:48|پنجشنبه, فروردین 09 ,1403
تاریخ انتشار: 01 بهمن 1398 - 12:59
کد خبر: 13732
یادداشت:

قندیل‌های یخی تهدید جدی روزهای زمستان

فصل زمستان علاوه بر تمام زیبایی‌هایی که دارد به دلیل بی‌دقتی در پاکسازی عوامل خطرآفرین مانند قندیل‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی برای شهروندان عبوری از معابر داشته باشد.
قندیل‌های یخی تهدید جدی روزهای زمستان

سرویس اجتماعی باریش نیوز، قنديل‌های يخی آويزان از سقف شيروانی واحدهای تجاری و مسكونی كنار خیابان سلامت شهروندان و رهگذران را به شدت تهديد می‌كند زیرا هر لحظه امکان دارد این قندیل‌ها بر سر افراد سقوط کنند و فاجعه‌ای بزرگ به بار بیاورند.

در گذشته چندین بار شاهد حوادث تلخ منجر به مصدومیت و فوت شهروندان ناشی از این مشكل در سطح شهرهای مختلف بودیم پس باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا بار دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

هر ساله مشکلات این چنینی بسیاری جان شهروندان را تهدید می‌کند ولی در عمل هیچ اقدامی برای شكستن و از میان برداشتن قندیل‌های یخی آویزان كه طول و وزن این قندیل ها در نوع خود قابل توجه است نمی‌شود و همه ساله به علت سقوط این قندیل‌ها بر روی سر رهگذران پیاده روها حوادث تلخی برای شهروندان اتفاق می‌افتد.

زمانی که قنديل‌ها می‌شکنند و به پایین سقوط می‌کنند بسیار خطرساز می‌شوند زیرا در صورت برخورد با افراد و عابران امكان بروز آسيب‌های جانی فراوان برای آن‌ها وجود دارد.

به همین دلیل به شهروندان و به ویژه به کودکان توصيه می‌شود كه هنگام عبور از معابر مواظب سقوط قنديل‌های يخی آويزان باشند.

علاوه بر سقوط موقع آب شدن آن‌ها و ريزش آب روی تابلوها، كابل‌ها و پست‌های برق باعث ايجاد اتصالی، آتش‌سوزی و يا برق‌گرفتگی می‌شود، از اين رو لازم است نسبت به رفع آن اقدام شود.

شهروندان باید خطر قندیل‌هارا جدی بگیرند تا از بروز هرگونه فاجعه جلوگیری شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید