00:21|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1398 - 12:45
کد خبر: 13721
باریش گزارش می‌دهد:

نانی که بوی کیفیت نمی‌دهد

این روزها یکی از گلایه مردم کاهش کیفیت و در برخی مواقع کمیت نان در سطح شهر ارومیه است.
نانی که بوی کیفیت نمی‌دهد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، آبان ماه امسال قیمت جدید انواع نان که نقش مهمی در سبدغذایی خانواده ایرانی دارد، در ارومیه اعلام شد و همچنین قیمت هر قرص نان لواش سنتی (تنوری) با 30 درصد افزایش از 200 تومان به 260 تومان رسید.

همچنین قیمت نان سنگک سنتی با وزن 450 گرم از 750 به هزار تومان و سنگک با آرد نیمه یارانه‌ای از هزار و 200 به هزار و 500 تومان افزایش یافت.

نان روغنی ارومیه که طرفداران خاص خود را در این شهر دارد از آبان ماه با وزن چانه 450 گرم، با قیمت 1500 تومان و به صورت نیمه یارانه‌ای به فروش می‌رسد

افزایش قیمت نان در ارومیه این انتظار را به دنبال داشت که کیفیت این ماده غذایی مهم در سفره‌های ایرانی نیز به مراتب افزایش یابد ولی در برخی موارد نه تنها این انتظار برآورده نشد بلکه کاهش کیفیت صدای بسیاری از مردم را هم درآورد.

در این شرایط نامناسب اقتصادی که بسیاری از مردم برای تامین مایحتاج روزانه زندگی هشتشان گره نهشان است، افت کیفیت نان چنان داد مردم را درآورد که مسئولین استانی نیز به موضوع ورود کرده و کیفیت نان تولیدی در آذربایجان‌غربی نامناسب توصیف کردند.

امنیت غذایی موضوعی نیست که بتوان از آن رد شد

محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی،سلامت و زنان استان با ورود به این موضوع اظهار کرد:‌ بحث امنیت غذایی، بهداشت و سلامت، موضوعی نیست که بتوان به راحتی نسبت به آن بی تفاوت بود.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: باید کیفیت نان تولیدی در استان ارتقاء یابد تا رضایت مردم جلب شود چرا که شیوع بیماری‌های مختلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی در صنایع غذایی چون نان است.

کمیت و کیفیت نان قربانی سودجویی می‌شود

محمدی از مخاطبان باریش نیوز با ارسال تصویری از کیفیت نان روغنی خریده شده به این پایگاه خبری گفت: با اینکه قیمت نان افزایش پیدا کرده ولی کیفیت آن همچنان پایین است و برخی اوقات اصلا نان را نمی‌شود در وعده دیگر مصرف کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: برخی اوقات متاسفانه کمیت نیز قربانی سودجویی برخی نانوایان می‌شود تا جایی که چانه نان سنگگ با وزن 300 گرم عرضه می شود در حالی که باید بیشتر باشد و این کم‌فروشی در واقع اجحاف در حق مردم است.

کاهش وزن علیرغم افزایش قیمت

علیرضا از دیگر مخاطبان باریش‌نیوز نیز باگلایه از بی‌کیفیت بودن نان پخت شده در برخی از نانوایی‌های ارومیه گفت: کیفیت نان در این شهر بسیار پایین است به‌طوری که نان لواش را نمی‌شود مدت زمان زیادی نگه داشت چون فقط خرده ریزه می‌شود.

این شهروند همچنین با ارسال تصویری از نان سنگگ بی‌کیفیت و کم وزن گفته است با اینکه قیمتش افزایش یافته ولی برخی‌ها برای فروش بیشتر حتی وزن آن را هم کم می‌کنند.

نان یکی از با ارزش‌ترین منابع غذایی در سفره خانواده‌های ایرانی است به طوری که بخش مهمی از سهم هر وعده غذایی را به خود اختصاص می‌دهد و بدون شک هر خانواده روزانه و ماهانه مبلغی را برای تهیه نان هزینه می‌کنند و حال اگر این نان بی‌کیفیت و با کمیت کمتر در اختیار خانواده‌ها قرار بگیرد آنهم در این شرایط که درآمد بسیاری از خانواده ها کاهش یافته است بدون شک مصداق حق الناس می شود و باید پاسخگو بود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید