01:39|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1398 - 12:27
کد خبر: 13718
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه:

مردم باید حامی و پشتیبان سپاه باشند

باید پشت سپاهی که همیشه حامی نظام و مردم بوده ایستاد عذرخواهی فرماندهان ارشد سپاه نشانه ایمان و مردم‌داری آن‌ها است.
مردم باید حامی و پشتیبان سپاه باشند

به گزارش سرویس سیاسی باریش نیوز حجت الاسلام سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه  در خطبه‌های آئین عبادی و سیاسی  نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ امام خمینی (ره)  ارومیه اظهار کرد: هوشمندی و بصیرت مردم جزو بزرگترین موهبت‌های الهی برای نظام است.
وی افزود: حضور پرشور و میلیونی مردم در نماز جمعه نمودی از این بصیرت است حضور چند میلیون نفری در تشییع سردار سلیمانی هم نمونه دیگری از این مورد است.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به ایام فاطمیه افزود: اگر بصیرت مردم در آن دوران همانند امروز مردم ایران بود، اتفاقات تلخ رخ نمی‌داد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در مورد ویژگی های شهید سردار سلیمانی و همراهان ایشان گفت: ایمان، تقوا و انقلابی بودن مردم با شهادت این بزرگواران تجلی یافت و یقینا نعمت الهی برای مردم بود.
وی ادامه داد: گرچه آمریکا در تلاش برای پنهان کردن خسارات حمله موشکی ایران است اما در چند روز اخیر شاهد رونمایی از این خسارات هستیم و سیلی اصلی زمانی خواهد بود که از صحنه محو شوند.
حجت‌الاسلام قریشی افزود: ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی بسیار تلخ بود ولی ابهاماتی داشت که باید منتظر بیان آن‌ها باشیم.
وی گفت: در چند اتفاق مشابه در کشورهای مختلف شاهد بودیم که هیچ اطلاعات و روشنگری رخ نداد اما در ایران اسلامی به صراحت اشتباه بیان شد.
این مسئول تاکید کرد: باید پشت سپاهی که همیشه حامی نظام و مردم بوده ایستاد عذرخواهی فرماندهان ارشد سپاه نشانه ایمان و مردم‌داری آن‌ها است.
وی، همچنین گفت: باید روشن شود که چرا مهندسان اوکراینی برخلاف نظر مهندسان ایرانی برای پرواز اصرار داشتند؟ دلیل فیلمبرداری حین سقوط، اعلام ماجرای اصابت توسط غرب و برخی ابهامات باید بررسی شود.
امام جمعه ارومیه اظهار کرد : اگر قدرت موشکی نبود امروز توان ایستادگی در برابر آمریکا داشتیم؟ دلیل ترس دشمن از مملکت ما همین قدرت نظامی و موشکی است.
وی خاطرنشان کرد: سپاهی‌ها جان خود را فدای نظام و مردم کرده‌اند و امروز باید حامی و پشتیبان آن‌ها باشیم. اگر سپاه نبود امروز ناموس ما و کشور تحت سیطره داعش بود. این عزت و اقتدار سردار سپاه ماست که در برابر این اتفاق عذرخواهی می‌کند و ابراز پشیمانی می‌کند.
وی، با انتقاد از تحرکات برخی هنرمندان و ورزشکاران در قبال اتفاق هواپیمای اوکراینی، گفت: سلبریتی‌هایی که با پول نظام و صداوسیما بزرگ شده‌اند، امروز علیه نظام و همراه دشمن می‌شوند؟ این‌ها نماینده تمام ورزشکاران و هنرمندان نیستند اما سوءاستفاده می‌کنند.
حجت‌الاسلام قریشی عنوان کرد: این افراد چندین سال با حضور در صداوسیما نامدار شده‌اند و امروز علیه نظام حرکت می‌کنند؟ مرگ این‌ها در عدم اهمیت دادن است که قیافه کثیفشان نابود شود.
وی ادامه داد: باید در فضای مجازی بی تفاوت نباشیم، باید مورد حمله قرار بگیرند چراکه این‌ها پیاده نظام شیطان و عوامل شیطان هستند. باید از این فضا طرد شوند.
امام جمعه ارومیه گفت: صداوسیما و مسئولان باید به این افراد شخصیت و فرصت ندهند. بیت‌المال نباید در اختیار این افراد باشد این اسراف و تبذیر را باید رفع کنیم. چرا مالیات نمی‌دهند؟ دلیل این همه فرصت از برخی حوزه‌های نظام برای این افراد چیست؟
حجت‌الاسلام قریشی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: موضوع صلاحیت کاندیداهای مجلس توسط شورای نگهبان ماجرایی است که باید قانون‌گذاری شود و باید از ثبت‌نام هر فردی جلوگیری شودپ متاسفانه قانون انتخابات با قهر نمایندگان از دستور کار خارج شد و امروز شاهد این مشکلات هستیم.
وی گفت: مشکلات مالی و دیگر مشکلات با عنوان عدم التزام به اسلام مطرح می‌شود. این نتیجه کم‌کاری و سستی نمایندگان است و نباید همه را از چشم شورای نگهبان دید.
قریشی ادامه داد: مجلس جدید یکی از ضروری‌ترین مسائل را باید در این حوزه پیگیری کند‌.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در پایان تصریح کرد : بنده هیچگونه دخالتی در صلاحیت‌ها نداشته‌ام و این روال قانونی مود را طی کرده و هرگونه شایعه در این زمینه کذب و حرام است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید