03:31|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 29 دی 1398 - 09:26
کد خبر: 13714
باریش گزارش می‌دهد:

مشکلات دانشجویان ارومیه تمامی ندارد

علاوه بر تمام مشکلاتی که دانشجویان ارومیه از آن‌ها رنج می‌برند در حال حاضر مشکل کمبود وسایل نقلیه برای عبور و مرور نیز به آن اضافه شده است.
مشکلات دانشجویان ارومیه تمامی ندارد

به گزارش سرویس اجتماعی باریش نیوز، دانشگاه مکانی برای تحصیل و پرورش نیروی کار متخصص و ویژه است اما مشکلات بسیاری وجود دارد که کار را برای قشر دانشجو سخت می‌کند.

دانشگاه باید در محلی قرار گیرد که رفت و آمد به آن آسان باشد، اما اگر دانشگاهی نیز به‌خاطر شرایط به دور از شهر ساخته می‌شود مسئولین باید راه‌های حمل و نقل و شرایط را مهیا کنند.

دانشجويان برخی از دانشگاه‌ها از دوری مسير دانشگاه و كمبود سرويس‎های اياب و ذهاب نسبت به جمعيت دانشجويی دانشگاه ابراز ناراحتی می‌کنند.

دانشجویان زیادی در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند که با فرارسيدن زمستان نگران عدم حل مشكلات اياب و ذهاب خود هستند و از آنجایی زمستان سال جاری نیز همراه با برف و کولاک بود دانشجویان اعتراض‌های بسیاری کردند.

دانشگاه‌های دور از شهر به ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز دارند زیرا باید عبور و مرور برای دانشجویان راحت باشد.

تردد هر روزه در این مسیرها، به‌خصوص در فصول سرد می‌تواند خطرهایی برای دانشجویان و استادان در پی داشته باشد که از مسئولان انتظار می‎رود مسیر و شرایط ایاب و ذهاب را برای این قشر راحت‌تر سازند.

برخی از پیام‌های ارسال شده با پایگاه خبری باریش نیوز نیز نشان از این می‌دهد که تمام دانشجویان این دانشگاه حتی اگر یک‌بار در طول تحصیل خود از وسایل نقلیه دانشگاه استفاده نکرده‌ باشند هم باید مبلغی به دانشگاه پرداخت کنند.

سال به سال به تعداد دانشجوهای دانشگاه‌ها افزوده می‌شود اما در بیشتر مواقع شاهد این هستیم که تعداد وسایل نقلیه ثابت مانده است.

دانشجویان به خاطر کمبود وسایل نقلیه، و ترس از دیر رسیدن به سر جلسه امتحان یا کلاس درس بیش از ظرفیت اتوبوس سوار آن می‌شوند و این فشار را کیلومترها تحمل می‌کنند و همین باعث شده که ترس خفه شدگی دائم در وجودشان باشد زیرا هر لحظه ممکن است یک فاجعه رقم بخورد و باعث آسیب تعداد زیادی از دانشجویان شود.

 سال گذشته مسئول ذی‌ربط دانشگاه مورد نظر اعلام کرده بود که دلیل اصلی مشکلات حمل و نقل دانشجویان فشرده کردن کلاس‌ها بود که از طرف وزارت علوم اعلام شده است.

با شروع ترم فشرده کردن کلاس‌ها واقعا برای دانشجویان سخت بود؛ اما بعد از چند ماه با افزایش تعداد سرویس از ۶ به ۱۴ دستگاه این مشکل رفته رفته حل شد و در حال حاضر به‌صورت عادی حمل و نقل صورت می‌گیرد.

اما جدای از این سخنان که مربوط سال گذشته است و این مشکل همچنان پابرجاست در سال جاری نیز دانشجویان بسیاری از این وضعیت ابراز ناراحتی کردند و خواستار رسیدگی جدی مسئولان شدند.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید