09:50|جمعه, فروردین 10 ,1403
تاریخ انتشار: 26 دی 1398 - 12:42
کد خبر: 13706
یادداشت:

کمکی از جنس عشق به هم‌وطن

سیستان و بلوچستان درگیر سیل و بلایی غم انگیز شده و چشم انتظار یاری هم وطنان خود برای رهایی از این وضعیت است.
کمکی از جنس عشق به هم‌وطن

سرویس اجتماعی باریش نیوز، امروزه به دلیل دخالت‌های بی‌رویه انسان در بسیاری از نقاط که قبلاً سیل نمی‌آمده، طغیان‌های بزرگی مشاهده می‌شود. فعالیت بشر به چند صورت احتمال وقوع سیل را افزایش می‌دهد.

شهرسازی‌ها و حذف گیاهان باعث کاهش مقدار آب نفوذی و افزایش آب سطحی می‌شود.

 حجم زیاد آب از یک طرف بر بزرگی طغیان می‌افزاید و از طرفی با افزایش فرسایش، رسوباتی به وجود می‌آورد که با برجای گذاشتن آن‌ها ظرفیت بستر اصلی رود کاهش می‌یابد. موارد پیش معمولاً تأثیر تدریجی دارند، ولی سیل‌های ناگهانی و فاجعه‌آمیز اغلب بر اثر تخریب سدها و بندها، ایجاد می‌شوند.

همه این‌ها و بارش‌های سیل آسا دست به دست هم دادند تا سیستان و بلوچستان را در آغوش کشیده و غرق کنند.

اما از آنجایی که بنی آدم اعضای یکدیگرند باید در این شرایط بحرانی و غم‌انگیز به کمک هم وطنان سیل زده خود بشتابیم تا شاید بتوانیم اندکی از اندوهشان را کم کنیم.

بر این اساس با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری برای یاری‌رساندن دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی به سیل‌زدگان و جلوگیری از خسارت‌های بیشتر، جمعیت هلال‌احمر، شهداری، سپاه و ارگان‌های دولتی اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی مردم نوع دوست کشورمان برای هموطنان خود در سیستان و بلوچستان کرده است.

اما در این میان باید به خاطر داشته باشید که هر شخصی که دم از کمک زد به راستی برای سیل زدگان نیس و هنگام وقوع اینگونه اتفاقات دندان سودجویان بیشتر از هر زمان دیگری برای ماهی گیری از آب گل آلود تیز می‌شود، پس از پرداخت هرگونه وجه نقد به حساب‌های شخصی خود داری کنید.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید