16:05|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 25 دی 1398 - 12:19
کد خبر: 13698
یادداشت

برف، روانداز کارتن خواب‌ها در روزهای سرد

در فصل زمستان کارتن خواب‌های شهر ارومیه در هوای سرد و برفی شب را به صبح می‌رسانند و در این میان مسئولان متولی در خواب غفلت به سر می‌برند.
برف، روانداز کارتن خواب‌ها در روزهای سرد

سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در میان انبوه جمعیت شهر ارومیه افرادی هم هستند که به دلایل مختلف از داشتن سرپناه محروم بوده و متاسفانه روزگار خود را در خیابان‌های شهر می‌گذرانند.
اگر چرخی در مناطق مختلف شهر ارومیه بزنید، بی‌شک در برخی از مناطق شاهد تعدادی کارتن خواب خواهید بود و چند سالی می‌شود که وجود کارتن خواب‌ها به یکی دیگر از مشکلات جامعه کنونی تبدیل شده است.
در فصل زمستان بسیاری از کارتن خواب‌ها روی نیمکت‌های سرد بوستان‌های شهر ارومیه شب را به صبح میرسانند و دیدن این صحنه برای سایر شهروندان بسیار ناراحت‌کننده است.
رسیدگی به وضعیت کارتن خواب‌های شهر بر عهده مسئولان شهری است تا سرپناه و غذای گرمی برای این افراد در نظر بگیرند.
با آغاز فصل سرما لزوم رسیدگی و ساماندهی به کارتن‌ خواب‌های شهر بیشتر می‌شود اما متاسفانه اقدامات قابل توجهی برای این افراد در شهر ارومیه صورت نگرفته و مشاهده نشده است.
در برخی از موارد نیز ضعف در اطلاع رسانی از سوی سازمان‌های ذی‌ربط باعث شده تا کارتن خواب‌ها از وجود گرمخانه و محل مناسبی برای اسکانشان بی‌خبر باشند و در سرمای شدید شب را به صبح برسانند.
بنابراین ضرورت دارد تا اطلاع رسانی دقیق‌تری در سطح شهر ارومیه انجام گیرد و متولیان امر برای جمع آوری و انتقال کارتن خواب‌ها به گرمخانه‌ها شروع به کار نمایند تا افراد بی‌خانمان در این سرما دچار آسیب جانی نشوند.  
از سوی دیگر باید در نظر داشت که حل مشکلات کارتن خواب‌های شهر محدود به فصل و زمان خاصی نباشد که این امر دردی از این افراد دوا نمی‌کند و باید چاره اساسی برای حل این مشکل اندیشیده شود.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید