20:24|پنجشنبه, فروردین 30 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1398 - 13:07
کد خبر: 13659
یادداشت:

شهادتی که مفهوم مسئول تراز اسلامی را ترمیم کرد

شهادت سردار سپهبد سلیمانی بار دیگر مفاهیم فراموش شده برای مسئول تراز اسلامی را ترمیم و ثابت کرد مقبولیت مردمی ماحصل خدمت خالصانه در هر پست و مقامی است.
شهادتی که مفهوم مسئول تراز اسلامی را ترمیم کرد

سرویس سیاسی باریش نیوز، مشروعیت مردمی یکی از ارکان اصلی حاکمیت دینی پس از مشروعیت الهی است، مشروعیتی که در پی قرار گرفتن ولایت فقیه در رأس حاکمیت برای اجرای احکام دینی برقرار می‌شود و مشروعیت مردمی به وسیله مردم سالاری دینی و مشارکت دادن آحاد مختلف مردم در تصمیم‌گیری‌های حاکمیتی به ثمر می‌نشیند.
در طول بیش از چهل سال از سپری شدن عمر انقلاب اسلامی به نظر می‌رسد اکنون رویش‌های جدیدی در بدنه انقلاب در حال روییدن است، رویش‌هایی که با برخورداری از مهم ترین رکن، یعنی مقبولیت و محبوبیت مردمی در گستره ملی و فراملی ثابت کرده است، آنهایی که برای تحکیم ارزش های انقلاب اسلامی ایثار و مقاومت کردند هنوز در دل این ملت جایگاه ویژه ای دارند، هر چند که بسیاری از مشکلات و سختی ها رمقشان را برای ادامه زندگی گرفته باشد.
شهادت سردارسپهبد حاج قاسم سلیمانی به دست نماد بارز استکبار جهانی یعنی آمریکا و حضور مردمی برای بدرقه ایشان در روزهای اخیر را می‌توان حامل یک پیام مهم برای مسئولان داخلی و سران کشورهای خارجی دانست و آن‌هم این است که ملت ایران از هر قشر، گرایش مذهبی و سیاسی و در هر سن و جنسیتی که باشند به چنان بصیرت و هوشیاری رسیدند که می‌توانند خادمین را از خائیین به نظام و این آب و خاک تمیز دهند و بدون شک قدردان خادمین خود در هر حوزه ای هستند.
موضوعی که دشمن امروز از آن در هراس است و به شدت می ترسد اراده فولادین و بصیرت مردم ایران در خونخواهی از سرداری است که سالهای زندگی اش با دو واژه مقاومت و مبارزه برای سرافرازی ایران اسلامی گره خورده است.
دشمن پس از پی ریزی نقش های شومش در ترور اقتصادی و اعمال تحریم های جدی بر حوزه‌های مختلف در کشور، که زندگی و معیشت را برای بسیاری از اقشار مردم سخت و غیرتحمل کرد، با این خیال واهی که می تواند بین آرمانهای انقلاب اسلامی و مردم رخنه ایجاد کرده و مردم را از ارزش های خود دلسرد کنند، هر روز در تدارک فتنه ای جدید برآمد و غافل از اینکه این ملت بصیرت را از سردارانی چون سلیمانی ها به ارث برده اند و سخت است در افتادن با ملتی که فرهنگشان با مفاهیم جهاد همبستگی دیرینه دارد.
اما حضور گسترده مردم در مراسم گرامیداشت شهادت سردار دلها و همچنین خیل عظیم دوست داران مقاومت در بدرقه این شهیدان نشان داد که ملت ایران توان بصیرتی تشخیص سره را از ناسره را دارند و بین مسئول خادم و مسئولی که تنها دغدغه اش، گردش حساب مالی و انتصاب اقوام و بستگان در پست های مدیریتی است، تفاوت های بارزی قائل هستند و بدون شک این حضور گواهی بر کارآمدی مدیران و مسئولان نظام برای خدمت به مردم است.
رسالت اصلی مدیر و مسئول در حاکمیت دینی برای خدمت به خلق و گره گشایی از مشکلات آنها بنا شده است، اما کم نیستند این روزها مسئولینی که خواسته یا ناخواسته در حیات خلوت بدخواهان قدم می‌زنند و با بی تدبیری و عدم توانایی در گرفتن تصمیمات درست و به موقع ضررهای جبران‌ناپذیری به معیشت و اقتصاد خانواده‌ها تحمیل می‌کنند.
حماسه مردمی در بدرقه سرداران مقاومت و پایداری به مدیران و صاحب منصبان کشور نشان داد که تا زمانی که هدفشان را برای خدمت به خلق خدا بر مبنای پاکدستی، دلسوزی، دلرحمی و مردم داری بنا نهاده باشند و تفکرشان در خدمت کسب رضایت الهی باشد و در این مسیر از حربه های تزویر، چاپلوسی و اتصال به اهرم های قدرت و ثروت استفاده نکنند محبوب قلوب می شوند حال چه سردار مقاومت باشند یا مسئول در یک ارگان و سازمان!

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید