03:54|پنجشنبه, اردیبهشت 06 ,1403
تاریخ انتشار: 17 دی 1398 - 09:50
کد خبر: 13657
دکتر بوتراب در گفت‌و‌گو با باریش عنوان کرد:

ونیر کامپوزیت چگونه به داشتن لبخند زیبا کمک می‌کند

در صورتی که دندان‌هایتان دچار شکستگی یا آسیب دیدگی شده است، ونیرهای رزین کامپوزیت بهترین گزینه برای نصب شدن مستقیم روی دندان‌ها و همراه داشتن ظاهری زیبا است.
ونیر کامپوزیت چگونه به داشتن لبخند زیبا کمک می‌کند

مینا بوتراب، جراح دندانپزشک در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش نیوز، اظهار کرد: ونیر کامپوزیتها با نامهای ونیر یک جلسه ای،کامپونیر، ونیرهای رزین کامپوزیتی و در بعضی موارد باندینگ کامپوزیت هم شناخته می‌شوند البته لمینت نسبت به ونیرکامپوزیت روش تهاجمی‌تری برای برگرداندن لبخند به شمار می‌رود.
وی افزود: ونیر کامپوزیت جایگزین محافظه‌کارانه‌تری از لمینت به شمار می‌رود که از جنس رزین نیمه شفاف بوده و تنها در یک جلسه توسط دندانپزشک با ظرافت روی دندان فرد نصب و محکم می‌شود. ونیرکامپوزیت‌ها متنوع‌تر و مقرون به صرفه‌تر از لمینت‌ها هستند.
این جراح ادامه داد: ونیر کامپوزیت‌ها به دلیل مقرون به صرفه بودن، سریع انجام شدن و داشتن ظاهری زیبا و طبیعی  در بین مردم از محبوبیت ویژه‌ای برخوردارند و می‌توان بسته به تمایل بیمار روی هر تعداد از دندان‌های وی کامپوزیت نصب کرد و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
بوتراب ادامه داد: هزینه ساختن لبخندی زیبا با ونیرکامپوزیت، بسیار کمتر از لمینت است و کامپوزیت‌ها می‌توانند جایگزین‌های مناسبی برای لمینت‌های سرامیکی باشند و نقص‌های بسیاری که ممکن است شما را از داشتن لبخندی زیبا منع کند را برطرف می‌کنند.
وی گفت: ونیر کامپوزیت‌ها مزایای متعددی دارند که مهم‌ترین آنها مقرون به صرفه بودنشان است. همانطور که قبل‌تر اشاره شد کامپوزیت نسبت به لمینت بسیار ارزان‌تر بوده و از آن جایی که بیشتر هزینه‌ها را بیمه پوشش نمی دهد و بیمار باید خودش هزینه را تقبل کند، این تفاوت قیمت بسیار اهمیت دارد. قیمت لمینت‌ها  اغلب متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد در حالی که قیمت کامپوزیت‌ها می‌تواند ثابت باشد.
این جراح دندانپزشک با اشاره به مزایای کامپوزیت‌ها به ساخته شدن سریع آن طی یک جلسه اشاره کرد و افزود: ونیر کامپوزیت (که اکثرا به آن باندینگ کامپوزیت هم می‌گویند) به جای شکل گرفتن در آزمایشگاه، روی دندان شکل می‌گیرد. سپس رزین مستقیما روی دندان قرار گرفته و توسط دندانپزشک انجام می‌شود.
بوتراب تصریح کرد: رزین شکل گرفته شده با اشعه‌ای شدید محکم می‌شود که در صورت نیاز و به درخواست بیمار ممکن است لایه‌های دیگر رزین نیز روی لایه قبلی قرار بگیرد. پس از اتمام این مرحله، رزین باید صیقل داده شود تا ظاهری طبیعی‌تر و شبیه‌تر به دندان پیدا کند، روند کامپوزیت کردن دندان کمتر تهاجمی بوده و با سرعت بالاتری انجام می‌گیرد.
این جراح دندانپزشک خاطرنشان کرد: به طور کلی بزرگترین مزیت کامپوزیت این است که در روند کامپوزیت تغییر بسیار کمی روی دندان طبیعی انجام می‌شود و این تغییر آنقدر نیست که نتوان در صورت لزوم کامپوزیت را تعویض کرد یا به طور کلی آن را از روی دندان برداشت.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید