13:19|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 دی 1398 - 07:34
کد خبر: 13644
یادداشت:

تبدیل یک ایده خلاقانه به یک غول پول‌ساز

استارت‌آپ به مجموعه فعالیت افرادی در غالب گروهی گفته می‌شود که با هدف شروع یک کسب‌وکار دور هم جمع شده‌اند، آذربایجان‌غربی بنا به مشکلات عدیده‌ای از وجود این‌گونه تشکل‌های خودجوش موفق محروم است.
تبدیل یک ایده خلاقانه به یک غول پول‌ساز

سرویس اجتماعی باریش نیوز، استارت‌آپ یا شرکت‌نوپا، اتاق فکر و یا میزگردی است که از یک خلاقیت سرچشمه می‌گیرد، انباشت فکری، ایده‌پردازی، تجزیه تحلیل، جذب سرمایه و نیروی کار از جمله موارد مهمی هستند که در طول استارت‌آپ صورت می‌پذیرد.

کلمه‌ استارت‌آپ از دهه‌های اخیر در کشورهای مختلف در حال گسترش است و نقطه شروع آن تنها یک ایده خام است. شروع کننده‌های استارت‌آپ غالبا از قشر جوان و دانشگاهی و بدون سرمایه اولیه آنچنانی می‌باشند.

بسیاری از کسب‌وکارهای موفق جهانی و حتی ایرانی از جمله فروشگاه‎‌های اینترنتی پرتراکنش داخلی از استارت‌آپ و بدون سرمایه‌ هنگفتی شروع بکار کردند. شاید مهم‌ترین فاکتور برای عملی شدن ایده استارت‌آپ را پشتکار دانست، پشتکار به عنوان نیروی پیشران در گروه عمل می‌کند.

آذربایجان‌غربی به علت تفکرات قدیمی، عدم اعتقاد به شبکه‌های اجتماعی، نبود زیرساخت‌های مناسب و حمایت کمرنگ دستگاه‌های متولی تا به اکنون شاهد استارت‌آپ منسجمی که منجر به یک موفقیت ستودنی شود نبوده است. فاصله بین تولد و مرگ یک ایده خلاقانه پول‌ساز در استان به قدری پایین است که نباید انتظار رونق استارت‌آپ‌ها را داشت، جوانان باید توجه کنند که این رخداد گروهی پستی بلندی‌های منحصربفرد خود را دارد و نباید با اولین مانع و مشکل پا پیش کشید.

انتظار می‌رود ارگان‌های مربوطه همچون استانداری حمایت‌های ویژه‌ای در این راستا از خود نشان دهند و برای جا انداختن فرهنگ شرکت‌های نوپا بین مردم فعالیت‌های تبلیغی‌ صورت پذیرد. ارتباط سست بین ایده‌پردازان و سرمایه‌گذاران باید تقویت شود و با شکل‌گیری بسترهای حضوری و مجازی با هدف ارائه و نمایش ایده‌های پول‌ساز شاهد گسترش استارت‌آپ‌ها شویم.

می‌توان از محل نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه و یا شبکه‌های اجتماعی تحت حمایت دستگاه‌های متولی برای گردهمایی خلاقان ایده‌پرداز استفاده کرد که با نمایش و اثبات ایده خود به راحتی به جذب نیروی انسانی و سرمایه بپردازند.

در پایان باید گفت که استارت‌آپ‌ها نباید شوخی گرفته شوند، از آنجایی که بزرگترین چالش‌ها در برابر شرکت‌های نوپا، جذب سرمایه و نیروی انسانی است، سرمایه‌گذاران می‌بایست با تغییر روش سرمایه‌گذاری خود بیشتر به این سمت معطوف شوند.

 

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید