11:01|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 دی 1398 - 07:06
کد خبر: 13643
یادداشت:

سرداری که شهادتش هم استکبار را دست‌پاچه کرد

استکبار جهانی و ایادی آن به سرکردگی آمریکا خیلی وقت است برای رهایی از باتلاقی که در آن دست و پا می‌زند، دست روی گزینه‌هایی گذاشته که نشان از زبونی و درماندگی در برابر آرمان‌های انقلاب اسلامی دارد.
سرداری که شهادتش هم استکبار را دست‌پاچه کرد

سرویس سیاسی باریش نیوز، یکی از روزهای دی ماه در تقویم این سرزمین، این‌بار به روز پرکشیدن مردی آذین شد که نماد عینی و مسلم مقاومت برای تحقق عدالت و حقانیت است و خبر شهادتش تمام دل‌های آزادی‌خواه جهان را متأثر کرد.

اینگونه پرکشیدن به عدالت‌خواهان نشان داد که استکبارجهانی خیلی وقت است در باتلاق تفکر حماقت‌آمیز خود برای حمایت از تروریسم بین‌الملل گیر کرده و چاره‌ای ندارد که برای حفظ منافع خود به اقدام سخیفانه چون ترور شخصیت‌هایی دست زند که نه تنها در یک جغرافیای مشخص بلکه در گستره جهانی مقبولیت و محبوبیت دارد.

محبوبیت جهانی سردار سپهبد قاسم سلیمانی به واسطه اقتدار و عزتی است که این شهید همیشه جاوید برای مبارزه با عناصر تزویر و ظلم‌خواهی از استکبار جهانی دارد، استکباری که خیلی وقت است چهره پلید خود را در تحقق اهداف شوم خود در افکار عمومی نشان داده و امروز بدون شک اذهان بین‌المللی به این باور متقن رسیدند که دست آمریکا و ایادی دست نشانده آن به خون بسیاری از سرداران و فرماندهان مردمی این مرز و بوم آغشته است و دور نخواهد بود روزی که باید تاوان حماقت خود را پس دهند.

صدای ناقوس اضحملال استکبار به گوش می‌رسد

سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نظامی و سیاست‌مدار ایرانی بود که در زمان شهادتش توسط آمریکا به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد این چهره نظامی به واسطه اقتدار، عزت و صلابتی که در برابر بدخواهان این مرز و بوم داشت  برای این مردم اسطوره‌ای بی‌نظیر و تکرارنشدنی است.

مردم در این سال‌ها فقط شعار دیده و شنیده بودند ولی سردار سلیمانی به خوبی نشان داد که چگونه می‌شود حرف‌ها را به عمل تبدیل کرد و مردم به این دلیل او را یک مرد واقعی می‌دانستند و دوست داشتند اما مهمترین نکته این است که سردار سلیمانی وارد بازی‌های سیاسی معمول ایران نشد و هیچ‌گاه لباس نظامی خود را به سیاست آلوده نکرد و به همین سبب گستره محبوبیتش تنها به یک قشر یا طبقه اجتماعی خاص محدود نشد بلکه آوزاه‌ای جهانی داشت و واکنش مردم کشورهای اروپایی در یک شب و روز گذشته خود گواهی بر این مدعا است.

راهپیمایی که روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر کشور برای محکومیت رفتار حماقت بار آمریکا در ترور سردار دلها برگزار شد، همه آمده بودند، کوچک و بزرگ، مرد و زن، غنی و فقیر حتی آنهایی که شاید ظاهرشان خیلی عرف جامعه جور در نمی‌آمد هم آمده بودند که ثابت شود سردار سلیمانی نه برای یک قشر خاص بلکه مردی برای همه مفاهیم و واژه‌های والای انسانی بود.

سپهبد شهید سلیمانی در طول سال‌های دفاع مقدس، فرمانده لشگر ۴۱ ثارالله بود و در ۴ بهمن ۱۳۸۹ درجهٔ سرلشگری دریافت کرد، رهبر جمهوری اسلامی ایران که پیش‌تر در تقدیر از عملکرد سلیمانی، وی را «شهید زنده» نامیده بود؛ پس از شهادتش از وی به عنوان سپهبد یاد کرد.

سالها او جنگید و ما خواب بودیم و با شهادتش اکنون گرچه جایش در میان مردم خالی است اما دشمن باید بداند که جوانان این سرزمین همیشه مقتدر هیچ‌وقت نخواهند گذاشت تا رویاهای شوم استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا برای تغییر در آرمان‌های انقلاب اسلامی تعبیر شود و کیلومترها آن طرفتر از مرزهای ایران اسلامی را به گورستان‌های آرزوهایشان تبدیل می‌کند.

مراسم وداع با سپهبد حاج قاسم سلیمانی لحظاتی پیش از کاظمین آغاز شده و به گفته منابع خبری تشییع پیکر مطهر این شهید همیشه جاوید تاریخ روز دوشنبه 16 دی ماه جاری در تهران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود تا در کرمان زادگاهش برای همیشه آرام گیرد.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید