16:25|شنبه, اردیبهشت 01 ,1403
تاریخ انتشار: 14 دی 1398 - 05:58
کد خبر: 13641
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان غربی در گفت‌وگو با باریش:

جنوب آذربایجان‌غربی درگیر برف می‌شود

بارش برف در اکثر مناطق جنوبی آذربایجان‌غربی آغاز شده و طی امروز شنبه، 14 دی‌ماه نیز در این مناطق بر شدت و میزان بارش‌ها افزوده می‌شود.
جنوب آذربایجان‌غربی درگیر برف می‌شود

یاسر اشتاد، کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با سرویس اجتماعی باریش‌نیوز، در مورد آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: از شب گذشته سامانه بارشی وارد استان شده و فعالیت این سامانه در مناطق جنوبی آذربایجان‌غربی آغاز شده است.
وی افزود: بارش برف در اکثر مناطق جنوبی استان وجود دارد و امروز نیز در این مناطق بر شدت و میزان بارش‌ها افزوده می‌شود.
اشتاد تصریح کرد: در مناطق مرکزی استان نیز بارش‌های خفیف وجود دارد و همچنین در مناطق شمالی استان نیز احتمال بارش‌های پراکنده دور از انتظار نیست.
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه روز یکشنبه 15 دی‌ماه سامانه بارشی از استان خارج می‌شود عنوان کرد:  با توجه به اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی از استان خارج می‌شود اما به دلیل رطوبتی که در منطقه وجود دارد در مناطق جنوبی استان احتمال بارش پراکنده همچنان وجود دارد و برای اغلب مناطق استان نیز مه صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. 
وی گفت: شنبه 14 دی‌ماه حدود 2 الی 3 درجه از دمای هوا کاسته می‌شود اما برای چند روز آینده تغییرات خاص دمایی پیش‌بینی نمی‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی آذربایجان‌غربی در ادامه به وضعیت دمایی آب و هوا نیز اشاره و افزود: دمای هوای ارومیه در سردترین ساعات 4- درجه و در گرم‌ترین ساعات 6+ درجه ثبت شده، همچنین شهرستان‌های میاندوآب و بوکان با 9 درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان و چالدران با 8- درجه سردترین شهر استان گزارش شده است.

نظر دهید

لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید